Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

08 Juli 2012 | Australië, Airlie Beach

Aangekomen in Arlie Beach en ruim 2400km gereden. Goed op dreef dus.
Onderweg hebben we heel verschillende landschappen gezien, bergen, heuvel en uitgestrekte gebieden waar je kon kijken tot de horizon. We hebben enkele stranden bezocht en het ene is nog mooier dan het ander.

De afgelopen week hebben we elke dag zon gehad maar helaas is het weer hier een stuk minder. Jammer want morgen stappen we op de boot naar de whitsunday's. Snorkelen en stranden bekijken/benuttigen. We komen veel Aussies (ouderen) tegen die vanuit het zuiden hier komen overwinteren. Met hhun caravan voor een paar maanden de zon op komen zoeken. Ondanks dat ze nu dan even de zon niet hebben, is het nog steeds korte broeken weer.

Sinds het vorige verhaal hebben we alweer aardig wat beleefd. Zo dachten we een mooie stop te maken op een camping in Calliope. 's ochtends hadden Marit en ik gesurfd, dus zeker Marit was toe aan een douche. De camping waar we aan camping kwamen was een grote aggenebbes troep. We reden door naar de Free-camping. Geen douche, geen goed water (letterlijk geen water want onze eigen water voorraad was ook op). Het was in ieder geval schoner. Jullie zullen begrijpen dat dit ook geen succes was. Uiteindelijk bij een supermarkt wat flessen gekocht zodat we de nacht konden overleven en Marit dr haar toch nog kon wassen. Uiteindelijk prima vertoefd en op de volgende camping maar weer gedouched.

We hebben Mama haar verjaardag gevierd en de tafel en stoel versierd met ballonnen die we hadden gekregen. De avond voor haar verjaardag was er namelijk een rugby wedstrijd tussen Queensland en New South Wales. The best off three. Dolle boel voor alle Aussies natuurlijk. Beide hadden een wedstrijd gewonnen en deze wedstrijd is voor de mensen uit Queensland en NWS wat voor ons de EK finale is. Er waren op de camping dan ook 2 kampen. Voor beide teams 1. Het NWS kamp was versierd met ballonnen en zo konden wij daar wat van gebruiken om de boel wat op te fleuren. Later een taartje gegeten op het strand.

Onze hoogtepunt van dit stukje reis: we hebben een koala beertje in het wild gespot. Wie heeft er tegenwoordig nog een dierenpark nodig?

Nou, wij gaan opweg naar een waterval en een strand waar het water niet zo koud schijnt te zijn. Toedels.

• 08 Juli 2012 - 07:46

Saar & Fred:

Zoo lieverds dat klinkt weer als een mooi avontuur!! En wat maken jullie veel km's !! Ook fijn om te lezen dat jullie eindelijk lekke weer hebben gehad; daar was je zeker wel aan toe na al die maanden sydney ;)!! Haha..

Nou moppies; geniet nog lekker daar!! Super gaaf ook van die koala!! Die konden jullie zeker net even knuffelen ;)! Hihii..

Dikke xx ons !!

• 08 Juli 2012 - 10:36

Caro:

Net terug van eigen vakantie,leesik nu de verslagen ook van de eerste dagen,klinkt allemaal goed hoor !
    he Aniet,leuk hoor die kangeroe had ik als natuurliefhebber wel willen mee maken.wij deden het slechts met vlaamse gaaien die ons om de oren/tent vlogen op de camping !
    Enne Marit.....lekker aan het kramperen zonder water zo nu en dan,Curacou zal een luxe voor je worden met eigen airco in je huisje!
    Veel plezier allevier nog en geniet van de laatste weken !
    Het regent hier enorm zonder ophouden en we zitten binnen met het licht aan !!!!!!!!groetjes !

• 08 Juli 2012 - 19:16

Jenny:

Hoi Hoi,

Leuk om jullie verslag te lezen. Veel kilometers,belevenissen en echt camperen of kramperen, later stof voor veel verhalen en dan wordt het alles nog leuker en is wel/geen zon geen onderwerp meer. Geniet nog met elkaar en wij kijken uit naar het vv

Koop en Jenny

• 09 Juli 2012 - 07:42

Mirjam:

Aan het bijkomen van een feestwekend hier thuis (Mannes en Frank jarig)' nu even tijd om bij te lezen. Wauw, wat geweldig allemaal zeg! Kan iet anders dan dat het onvergetelijk is! En wat is de wereld klein....bedankt voor het sms je op zondagmorgen!!!!! Frank gaat we momenteel, donderdag uitslagen darm etc, gaan van positieve uit, anders of een consultje bij jou Jo???? Geniet verder, wij maken ons op voor onze vak !

• 09 Juli 2012 - 21:11

Tante Ien:

wauw wat gaaf allemaal maar af en toe ook even behelpen maar dat hoort bij avonturiers zoals jullie zijn.
    Wat een leuke foto op het strand. je kunt je dan niet voorstellen dat we zoveel kilometers van elkaar verwijderd zijn. Ga door met genieten en denk aan ons harde werkers op dit moment.

• 11 Juli 2012 - 07:21

Joyce Van Der Linden:

Hello Down Under!!!

Weer genoten van jullie avonturen en mooie verhalen. Uiteraard weer doorgestuurd naar de LeasePlan collega's

Liefs Joyce en de Rest

• 15 Juli 2012 - 11:20

Jelte K.:

Super.

• 15 Juli 2012 - 11:22

Jelte K.:

En een prachtige fot en uiteraard nog van harte met moeders.