Cairns-Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Cairns-Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Cairns-Broome

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

26 September 2012 | Australië, Broome

In Darwin hebben we Zane achter gelaten. We hebben elena, de Nissan patrol ingeruild voor Big Blue, een oude blauwe landcruiser. Hij stamt uit 1984, heeft ruim 500 000 km op de teller en mankeert regelmatig wat. Dave, 1 van onze nieuwe reisbroeders is monteur en weet hier dus prima raad mee. Onze andere reisbroeder, Paul, is kok en daar weten wij wel weer raad mee. Beide van down under. We hebben ze ontmoet op de grote boze oversteek van Queensland naar the Northern Territorium. Zij wilden wel naar Broome. Nou wij ook.  Red, de hond is er ook bij. Het is een lieve, trouwe en speelse hond. Hond aan de ene kant van de achterbank, mens aan de andere kant. Koelkast er tussen in. Voor zitten we met drie. 

We hebben een goedkope tweepersoons tent aangeschaft (10 euro!), het buitendoek ontbreekt maar dat schaadt niet, het is hier overdag zo'n 40 graden. Alle afkoeling en gebrek aan isolatiemateriaal kunnen we 's nachts dus wel gebruiken. 

Airco heeft Big Blue niet en door de ramen giert verhitte lucht. Warm, zweet, plak en stof. Geen goede combinatie. Marit, je kent het wel. Gelukkig komen we onderweg regelmatig swimming holes tegen; natuurlijke meertjes. Soms maar 3m bij 3m groot. Groot genoeg om even in af te koelen. Watervallen komen we ook tegen. Wandelingetje hier en daar en gretig nemen we al het moois dat we tegenkomen in ons op.

Inmiddels zijn we de grens van West Australië gepasseerd. Vlak hiervoor nog een grosse lunch genuttigd met al het verse voedsel dat ons nog restte. In plaats van je paspoort te laten zien aan de grens bewijs je dat de auto vrij is van fruit, groente, honing, vis, vreemde dieren, en nog wat dingen. 

Paul heeft zijn gehele jachtuitrusting mee. Pijl en boog en messen enzo. Nog weinig binnengehaald, maar we hebben al wel een mud crab (modder krab?) mogen proberen. Krab met pootjes en al op het bord en uitvingeren maar. Was verassend toch best lekker.

Net over de grens tussen QLD en NT is de tijd een half uur terug gegaan en In kununura, net over de grens van WA is de tijd nog eens 1,5 uur terug gegaan. Rare gewaarwording want dat gebeurde midden op de dag. Ook met gevolg dat de zon anderhalf uur eerder op komt en onder gaat. Sindsdien worden we 's ochtends al om vijf uur wakker en liggen vroeg in bed. 

Tegen de tijd dat ik dit plaats zijn we in Broome. Vanaf hier nemen we afscheid van Paul, Dave en Red en gaan we weer getwee op stap. We hopen de droogte, groene met gele natuu, rode rotsen en alle watervallen + water holes in te ruilen voor mooie stranden, zee en snorkelen. Dit alles niet te lang want doordat we met een relocation hopen te reizen vanaf Broome zitten we aan een tijdslimiet. Over anderhalve week ongeveer vliegen we dan naar Nieuw Zeeland. Het land waar iedereen over blijft zeggen dat het mooier is dan Australië en dat we het er geweldig zullen vinden. We zijn benieuwd.

xx Jol en Ans

Overig wereldnieuws. Ik heb een nichtje. Roos is de liefste. We zijn verheugd en blijde!

  • 26 September 2012 - 13:18

    Marit Van Keizerswaard:

    Haha leuk je verhaal! En dat ken ik inderdaad wel..
    Fijn dat je het leuk hebt. En jij nadert langzaam aan het eind, en dus ga je ROOS zien!
    Dat is dan ook het enige van jou hele avontuur waar ik jaloers op ben :)
    De rest sla ik liever over.

    X

  • 26 September 2012 - 13:18

    Marit Van Keizerswaard:

    Haha leuk je verhaal! En dat ken ik inderdaad wel..
    Fijn dat je het leuk hebt. En jij nadert langzaam aan het eind, en dus ga je ROOS zien!
    Dat is dan ook het enige van jou hele avontuur waar ik jaloers op ben :)
    De rest sla ik liever over.

    X

  • 26 September 2012 - 13:46

    Mama:

    Hey dames,

    Fijn dat alles nog steeds goed gaat, ingewikkeld hoor die tijdsveranderingen steeds...Ik begrijp dat jullie vanaf nu 6 uur op ons voorlopen;) Marit voor ons 6 uur terug erg handig allemaal!!

    Blijf voorzichtig doen en geniet van de mooie stranden nog 1 1/2 week!! (jaloerss.....)
    En dan lekker op naar New Zeeland. Mij benieuwen..

    Liefs mama en moeder Anita ;)

  • 26 September 2012 - 15:46

    Sarah:

    Heee lieverd !!

    Nou dat klinkt weer indrukwekkend.. Maar seriously; een auto met meer dan 500.000 op de teller & geen airco..Dapper hoor ;)!
    Maar zo te lezen (want horen doe ik je niet meer in al die gatten waar je zit :P) alsof jullie nog genoeg avonturen beleven en heel veel moois gaan zien!

    Je zal bijna een 'jetlag' krijgen van alle tijdsverschillen.. kan me er geen voorstelling van maken!

    Ben ook benieuwd of NZ mooier zal zijn.. Na alle verhalen en foto's moet dat dan wel op het paradijs lijken!! Haha ..

    Nou Genietse daar ! Dikke knuffel xxxx

  • 26 September 2012 - 20:04

    Tante Ineke:


    Jou nichtje is inderdaad ontzettend mooi en lief want dat heb ik zelf maandag kunnen zien en ervaren.

    Meid wat maak jij veel mee en wat eet je vreemde dingen. Ik dacht dat ik heel wat was door gegrilde octopus te eten in Griekenland.
    Hier is het inmiddels koud en herfstachtig en dan lijkt de hitte lekker maar dan wel graag met airco.
    geniet de komende weken van zon en strand maar wees voorzichtig dames want ik begrijp zonder bodygards.

    liefs t. ineke





  • 26 September 2012 - 20:42

    Mirjam:

    Tante Jo,
    Wat klinkt dat hè, gefeliciteerd met je nieuwe status!
    Voorlopig ben je vnl wereldreiziger, oei wat maak je allemaal mee zeg!
    Ik ben idd ook gedeeltelijk jaloers ( grootste deel), maar bepaalde stukken zou ik liever niet meemaken.
    Maar ja, jij bent helemaal in je sas, lekker aan het avonturen!
    Ben zeer benieuwd naar Nieuw Zeeland..... Laat je verassen !
    En vooral genieten.....
    Ga ik ook doen als ik volgende week lekker naar Egypte ga, joepie!!!!

  • 27 September 2012 - 09:07

    Esther:

    Dag lieverd,

    Nou Marit ik doe met je mee hoor! Ik sla zo'n warme auto reis ook liever over!
    Maar Jo eerlijk is eerlijk, je maakt een hoop fantastische dingen mee!
    Ik vindt t ook welmenend dat jullie maar weer op stap zijn gegaan met twee nieuwe reizigers. Best spannend als je ze niet kent en toch je veiligheid aan hen moet toevertrouwen.

    Vertel je verhalen later maar niet aan Roos. Straks wordt ze geïnspireerd door haar tante! Haha..

    Enne wereldnieuws ;-) ik voel me vereerd! Xxx

  • 27 September 2012 - 14:46

    Joanne:

    Nog steeds aan het genieten... Ik heb laatste toevallig fotos gezien van Nieuw Zeeland en dat is ook heeell mooi! Genieten van de laatste weekjes :)

  • 27 September 2012 - 17:29

    0pa En Oma Van Limpt:

    Lieve Jo en Ans
    Wat een belevenissen weer daar in de wildernis,maar pas op voor al die enge beesten daar,want ze zijn gek op lekkere hapjes.Is het wel vertrouwd deze week zonder sterke mannen?
    Volgende week naar Nieuw-Zeeland met vakantie , er komt geen eind aan.We zijn benieuwd naar
    die belevenissen,maar pas goed op jullie zelf want we zien jullie graag gezond in Nederland terug.
    Tante Jo laten opa en oma er vorige week vrijdag nu toevallig ook een achterkleinkind met de mooie naam Roos hebben bij gekregen.Ha,ha.Liefs,Opa en oma Limpt

  • 27 September 2012 - 20:45

    Jenny:

    Ja, de vraag is............... heb je liever een auto zonder airco in de warmte, dan een auto met airco in het natte en koude Holland.
    tjonge wat zal jij een indrukken opdoen en veel zien. En wat is er veel moois te zien inde wereld. Ik geniet met je verhalen mee, maar in 't echt zal veel mooier zijn.
    Nu nog naar nw zeeland, leuk hoor! Geniet er van en pas goed op jezelf, tante!(van Harte gefeliciteerd!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 50118

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: