Hobbit land - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jolanda - WaarBenJij.nu Hobbit land - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Hobbit land

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

18 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Australië, het land van veel woestijn en een beetje groen, grosse afstanden, roadhouses en wilde dieren hebben we ingeruild voor Nieuw Zeeland, het land van veel groen, korte afstanden, haarspeldbochten, kiwi's en vier seizoenen in 1 dag.

Van Broom tot perth nog in Australië hebben we met een relocation gedaan. Weer zo een over-de-top grote camper. De grootste die ze hadden dit keer. Iets te luxe en een lachertje vergeleken met waar we nu in rijden; een spaceship. Twee stoelen voorin en achterin een bed. Onder het bed een aantal luiken met daarin een koelkastje, een gasstelletje, wat ander kookgerei en een luifeltje.

Zoals ik al zei, vier seizoenen in 1 dag hier. Afwisselend zon, regen en wind maar toch ook een stuk kouder dan we gewend waren in Australië. We hebben weer lange broeken en lange mouwen aan en worden weer net zo bleek als dat jullie allemaal al zijn. Op dit moment vertoeven we dan ook maar in een café nu het de hele ochtend al regent en koud is. Morgen hebben we een dag durende wandeling op de planning staan naar mount Doome en nog zo'n mooi exemplaar van Lord of the Rings. Ofterwijl, vulkaan gebied. Hopen dat het dan droog is. Sneeuw boven op de berg is wel genoeg om te trotseren op 1 dag.

Afgelopen week waren we ook al bij matamata, het plaatsje waar Hobbiton zich bevindt; de hobbit shelter in Lord of the Rings. Deze was helaas alleen te bezoeken met een tour en daar hadden wij nou net de dollars niet voor over.

Nog verder terug naar het noorden, boven Auckland, hebben we natuurlijke hotsprings bezocht. 15 baden met warm tot heet water en een aantal koude om je met modder te kunnen besmeuren. Dolle pret, totdat we weg gingen. We stonden die avond op een gratis camping wat geen douche betekent. De rotte eieren geur die met deze baden meekomt konden we dus niet van ons afspoelen. Wij en de camper stonken daardoor voor dagen naar rotte eieren. Ik kan jullie vertellen, de geur van vier dagen niet douchen is een stuk verdraagbaarder.

Verder in het noorden mooie stranden, valleien en bergen gezien. Binnenkort weer wat foto's op Facebook. Nu we meer naar het zuiden trekken en het weekend zelfs met de veerboot overgaan staat ons nog meer kou, bergen vol sneeuw, fjorden, gletsjers maar toch wel adembenemende natuur te wachten.

Voor nu zoeken we een dagbesteding waar het droog en warm is.

Liefde,
Jols en Ans

• 18 Oktober 2012 - 05:51

Saar:

Daaag lieverds !!

Klinkt allemaal mooi!! Balen alleen van het weer, maar dat is opzich ook wel handig.. Kan je al een beetje aan NL wennen ;)! Hihii.. 1 ding scheelt wel: als het 4 seizoenen in 1 dag zijn zie je mssn nog wel een beetje zon komende tijd!! Lets hope so..

Ook al lord of the rings dingenl gespot dus !!

Dat van die nalucht van die baden is wel ranzig hoor :P! Had dan even een hotel gepakt voor een douche of bij mensen thuis :P!! Hahaha .. Hoop roken jullie het op een gegeven moment gewoon niet meer :P!!

Nou have fun nog daar!! En Genietse..:)!!
    Dikke kus xxx

• 18 Oktober 2012 - 07:16

Mirjam:

Wat enig allemaal zeg, Nederland is dan wel erg klein als je weer terug komt....maar het ook best leuk hoor hier, korte afstanden, dagelijks regen met wat zon, mooie rechte wegen, zo nu en dan een bocht..... Kom je nu nog terug?! Hi hi geniet lekker verder, doen wij ook!

• 18 Oktober 2012 - 08:03

Mama:

Een dagbesteding waar het droog en warm is? Sinds wanneer trotseren jullie geen regen?
    Als je wel hotsprings en rotte eieren luchten aan kan?
    Nou jola ben blij dat het einde in zicht komt stiekem gaat je moeder alvast aftellen ;)
    Geniet volop en blijf voorzichtig...

Dikke kus.

• 18 Oktober 2012 - 09:32

(o) Joost:

Jaloers ! Gaaf dat jullie in Hobbitstee (Hobbiton op zn nederlands) geweest zijn; en ook die bergen gezien hebt. Boeken en films al 3 x keer gelezen/gezien, maar nog nooit in het "echt" natuurlijk.
    Het is dat het zo ver weg is, maar anders zouden we Nw Zeeland zeker nog op ons vakantielijstje zetten !
    Geniet nog van dat land, ondanks de weersomstandigheden, zolang je kunt.

• 18 Oktober 2012 - 16:33

Tante Marga:

Lieve Jo,
    Wat maak je toch een hoop mee, je kunt onderhand wel een boek schrijven:)
    Lord of the Rings, is niets voor je ouwe tante, dus kan even geen voorstelling maken.
    4 dagen niet douchen in die omstandigheden, help, ben toch blij hier in Nederland te wonen:)
    Lieverd, geniet lekker verder van alles wat onze grote Schepper gemaakt heeft!

Liefs tante Marga

• 18 Oktober 2012 - 21:13

Tante Ineke:

klinkt als een prachtig land met adembenemende natuur maar wel al wat winters nu daar kunnen we hier van mee praten. Zijn benieuwd naar je verhalen en foto's ter zijner tijd en verwachten een avondvullend programma als je tenminste nog terugkomt !!!!

Die baden klinken heerlijk maar het gevolg dramatisch.
    Goede reis verder maar ......let en zorg goed voor elkaar.

liefs t. ineke

• 18 Oktober 2012 - 21:27

Opa En Oma Van Limpt:

Jol,tje,
    wat een belevenissen weer .
    de lord of de rings wel eens een film van gezien maar ben het weer vergeten.
    maar geen douche als je zo stinkt lijkt me niets.Zon wind en regen zou Ik [oma] niet zo erg vinden]
    Gister in de regen naar tante ans gefietst. hebben ze daar geen regen pakken.?
    We zien uit naar je thuis komst.
    Gaan we gezellig een dagje Amsterdam in, daar valt ook van alles te beleven.

Wij vinden het leuk om door jou ogen ook een stukje australie te zien
    heel veel liefs van ons

• 19 Oktober 2012 - 00:13

T.caro:

Leuk hoor weer een verhaal,krijg je zo langzamerhand al weer een beetje behoefte om een s ergens een week te verblijven....wordt wel wennen strak in ons kikkerlandje.
    En dan weer op tijd op college of de ziekenzaal zijn,succes alvast.
    Die rotte eierenlucht ken ik van bronnen ergens in Italie ooit geweest,ik werd echt misselijk ,blij dat ik er niet 4 dgn in heb hoeven leven !
    Geniet nog heerlijk van je vrije leventje en blijf vooral ook voorzichtig doen !
    Liefs t.caro

• 21 Oktober 2012 - 21:56

Jenny:

leuke verhalen, maar 15 baden en vervolgens de geur van rotte eieren 4dagen. nee, laat maar. Voor de rest lees ik je verhalen met een tikkie jaloezie. T jonge wat heb jij veel gezien. Geniet nog lekker verder en pas goed op jezelf

• 26 Oktober 2012 - 01:14

Marit Van Keizerswaard:

Bah bah bah! Je blijft een vies kind zonder te douchen! Ik vind het al erg dat ik hier niet twee keer op een dag kan douchen zo vies voel ik me, laat staan een hele dag niet haha!

X