Farewell - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Farewell - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Farewell

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

21 Juli 2012 | Australië, Cairns

Ik weer in het vliegtuig. Papa, mama en Marit weer in het vliegtuig. Ik ben er alleen al over een uurtje. Zo onderweg weer naar Sydney voelt toch wel dubbel. Had best een paar daagjes in Amsterdam willen zijn voor het avontuur weer verder gaat. Helaas.
We zijn zojuist uit Cairns vertrokken. Hier nog even lekker een paar dagen tot rust gekomen. Een aantal dagen op een camping gestaan met een mooi zwembad en spa en ter afsluiting nog een nacht in een resort geslapen wat een lekker bed, mooi appartement en drie zwembaden om uit te kiezen betekend. Dat allemaal met de zon als metgezel. Fijn verkleurd en opgewarmd.
Bij de whitsunday’s zijn we met een raftboot op pad geweest. We hebben die dag gesnorkeld en zijn naar whitehaven beach geweest. Was erg mooi en leuk, maar helaas was het deze dag niet zulk mooi weer.
Wat we precies in welke volgorde gedaan hebben weet ik niet meer, maar dat maakt niet uit, de meesten van jullie hebben toch geen benul van de Australische topografie. Na de whitsunday’s zijn we richting Atherton gegaan (misschien wel, misschien dus niet). Dit is een oud vulkaan gebied waar een hoop watervallen, natuurgebieden en kraters te bewonderen zijn. Hier zijn we in een dag doorheen gereden en hebben een aantal van de bovengenoemde bezocht. Daarna zijn we doorgereden naar Port Douglas. Hier was het bar. Muggen, benauwd en bewolkt/regen.
We hebben een dag genomen om t Daintree forest te verkennen (regenwoud) waar we nog een glimp zon op het strand hebben kunnen vangen en wat wandelingen hebben gemaakt. De volgende dag heb ik papa, mama en Marit bij een treintje afgezet die door de natuur, via watervallen e.d. zijn weg maakte naar Cairns. Ik ben met de camper gereden en had een mooie camping opgezocht waar vooral moeders nog een aantal dagen met alleen maar zon bij een mooi zwembad kon liggen. Dit werd door ons allen gewaardeerd!
En dan is nu de tocht alweer voorbij. Mama, papa en Marit hebben mooi mogen beleven hoe vriendelijk en gastvrij Aussies zijn. Dat het toch ook aardig koud en nat, maar ook warm en zonnig kan zien hier. Dat dieren die alleen in de dierentuin in NL te vinden zijn je hier gewoon in het wild tegen kan komen en dat blauwer dan blauwe zeeën met witte stranden echt bestaan.

Maandag komt Annique en kan de volgende reis beginnen. We zullen ons eerst richting de ‘red centre’ (Alice springs en Uluru) begeven om vervolgens via Adelaide in Melbourne aan te komen.
Uiteraard hou ik jullie ook daar weer van op de hoogte.
Liefs.

• 21 Juli 2012 - 04:58

Saar:

Heeii mopp!!
    Nou dat klinkt alsof je al heeeeel veel heb gezien; majaa.. Kheb natuurlijk niet egt een idee hoe groot het daar allemaal is!!

En kzou et helemaal niet erg vinden hoor als je voor een paar daagjes na NL kwam; gewoon even onder het mom 'annique ophalen' :P! Haha..

Geniet van je daagjes in Sydney, voor je weer verder gaat op de ongelooflijke reis !!

I Miss You!! Dikke xxx

• 21 Juli 2012 - 05:59

Rolf En Esther:

Hallo geen benul van Australische topografie? Hebben er speciaal voor jou een cursus oplos gelaten ;-) haha..

Jullie hebben het heerlijk gehad volgens mij en daar ben ik dan toch een klein beetje jaloers op hoor! Haha..

Lieverd ik hoop je gauw te spreken via Skype! Dikke kus!!

• 21 Juli 2012 - 06:16

Papa En Mama:

Hey Jo,

Wij inmiddels de reis weer overleefd en veilig in Almere.Nu al heimwee...;)
    Het was top met zijn vieren!!bedankt dat je onze reisgids wilde zijn.En we een beetje topografie mochten leren ha ha.

Nu snel ons bed in liefs ons.

• 21 Juli 2012 - 08:36

Tante Marga:

Lieve Jo,

Wat heerlijk dat jullie het zo goed hebben gehad!
    Ik hoop gauw de verhalen te kunnen horen, ze liggen nu denk ik heerlijk in hun eigen bedje.
    Begrijp dat het avontuur nog niet op houd voor jou, veel plezier ook met je vriendin.
    Ga je ook nog weer een keer studeren, of ziekenhuis in:)
    Je hebt gelijk ook hoor meis, genieten wanneer je de kans krijgt!

Dikke x tante Marga en Andre

• 21 Juli 2012 - 17:09

T. Caro:

ha die Jo,
    Heb alweer met je moeder hard gelopen en alle Aussie verhalen gehoord,leuk hoor !En nu jij gewoon nog heerlijk met je vriendin verder op reis,wauw en dat heet student zijn ;-)
    Nou meid geniet ervan en pas goed op jezelf en je vriendin =op elkaar dus ,maar geniet vooral want voor je het weet zit je weer in een saaie collegezaal of loop je te stressen op een afdeling in een co-assistent outfit !
    liefs t. Caro

• 21 Juli 2012 - 18:02

Opa En Oma Van Limpt:

LIEVE JO,
    Dat zal even wennen zijn,zonder mamma ,pappa en Marit weer alleen verder,maar we hebben begrepen dat jullie het geweldig gehad hebben.Wat een prachtige fotos op je web.en morgen krijgen we er nog veel meer te zien,als mamma en papa en Marit met nog veel fotos langs komen in Amsterdam. Maar zonder jou snik,snik!
    Nog veel plezier met je vriendinnen op het vervolg van je vakantie.Liefs,oma en opa