Avontuur in zicht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Avontuur in zicht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Avontuur in zicht

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

12 Juni 2012 | Australië, Sydney

Long time no see, maar in woorden ben ik er weer even. Stage inmiddels afgerond. Presentatie gehouden, abstract verzonden voor in conferentie die in september in Manchester gehouden wordt (mijn naam op het artikel, stiekem trots) en m'n verslag ingeleverd. Nu alleen nog wachten tot ik die in het rood terug krijg, de boel verbeteren en klaar is kees.

Ondertussen heb ik dus wat vrije tijd en hoef ik niet op stage te verschijnen.

Afgelopen weekend was een lang weekend. Maandag was namelijk een nationale feestdag: queen's birthday. Voor diegene die net zo onwetend waren als ik: de koningin van Australie is Queen Elisabeth van Engeland. Haar jubileum werd hier helaas niet zo uitgebreid gevierd als in Engeland. Wel dus een vrije dage voor haar verjaardag. Ben met Maev voor het lange weekend vrijdag vertrokken naar de boerderij van de Fitzpatrick's. Twee uurtjes zuid-west van Sydney. Richard zat daar al een aantal weken dus we hebben het weekend heerlijk op het platteland vertoefd. Vuurtje, boekje, breierij, spelletjes en natuurlijk de nodige uitstapjes gemaak in de omgeving. Wandelen en rondtouren. Ik heb zelf ook weer even geoefend met rijden; links van de weg, pook links, gordel rechts en niet te vergeten knipperlicht links en ruitenwisser rechts. Dat laatste ging uiteraard een aantal keer fout.

Nu terug in Sydney en een aantal vrije dagen voor de boeg heb ik mooi de tijd nog wat van Sydney te zien. De bakkerij is over want die moesten noodgedwongen sluiten. Ook mooi de tijd nog wat dingen te regelen voor het reizen kan beginnen. Papa, mama en marit zijn er namelijk al over 1,5 week. Dan vertrekken we lekker zo snel mogelijk richting zon. Zoals jullie inmiddels wel weten kan het hier namelijk flink regenen en goed koud zijn. Vandaar de breierij: sjaal is onderweg. Niet alleen maar regen en kou hoor overigens, vanaf woensdag klaart het weer lekker op en op de boerderij was het ook lekker.

Heb mn nachtrust nog niet verstoord voor het Nederlands elftal (wordt hier 's nachts uitgezonden), maar begreep dat ze toch verloren hebben. Arme schapen.

Verder heb ik de afgelopen tijd weinig bijzonders beleefd. Druk geweest met stage en bakkerij. Binnenkort meer over de woeste reis avonturen die ons te wachten staan.
x

• 12 Juni 2012 - 06:29

Judith:

Hee Jo, wat een heerlijk idee dat je over 1,5 week je ouders en marit zal zien. Even wat bekende en vertrouwde gezichten om een maand je reis mee te starten! En wat zien die foto's er weer geweldig uit, je snap niet dat wij Nederlanders dan allema in dit klein en druk bevolkte land blijven.... Succes met de voorbereidingen aankomende ander halve week en heel veel plezier met je lieve familie, ze kijken er al erg naar uit :) Liefs en kus.

Ps er zit een studiegenootje/vriendinnetje van mij nu ook in Sydney. Mocht je nog met een Nederlandse meid willen afspreken.. Moet je het mij maar laten weten.

• 12 Juni 2012 - 07:57

Mama:

whoh over 1.5 week al naar jou dat klinkt wel heel snel en ik moet nog heeeel veel doen...we zien er zeker naar uit en hebben erg veel zin Marit en ik de laaste dingen voor school regelen en dan gaan met die banaan;)
    Maarre breien? ha ha dat zie ik je echt niet doen mij benieuwen hoe die sjaal eruit komt te zien;)

Tot snel, de tijd vliegt (hopelijk in het vliegtuig ook)dikke kus.

• 12 Juni 2012 - 08:23

Marit:

Nog 11 dagen!!!

• 12 Juni 2012 - 10:13

Saartje !:

Vieeww; eindelijk weer eens een blogje uit Australie :)!! Haha ..

Ziet er super uit de foto's mopp, en ook je verhaaltje over de Fitzgerald boerderij.. Heerlijk even genieten en tot rust komen !! En alvast een beetje geprikkelt worden voor over 1,5 week, als het echte werk gaat beginne..:)!!

Genietse de laatste weekjes in Sydney !! Lovee xxx

• 12 Juni 2012 - 12:34

Tante Marga:

Lieve Jo,

Fijn weer iets van je te horen!
    Alles verloopt naar wens geloof ik.
    En wat een schitterende foto's, geloof dat we Australie ook maar op ons verlanglijstje moeten zetten:).
    Van de oranjekoorts heb je geen last, begrijp ik, het is hier onderwerp van de dag in huis:)
    Meis, heel veel plezier straks met je vader, moeder en Marit, geniet ervan!!!
    Dikke kus tante Marga

• 12 Juni 2012 - 15:57

Opa En Oma Van LImpt:

Lieve Jo,
    Fijn weer een verslag te hebben ontvangen.Je eind verslag straks naar een behangrijke conferentie.
    Wij begrijpen dat je een beetje trots bent en dat mag hoor.
    We wensen je met mamma en pappa en Marit hele fijne spannende vakantieweken toe.Maar zien ook uit naar de tijd dar je weer terug komt,We missen je in mokum.
    Liefs, oma en opa.

• 12 Juni 2012 - 16:04

Mirjam:

Leuk om weer even met je mee te lezen (leven), klinkt allemaal relaxed!! Lekker om te horen dat het allemaal goed verloopt! Geniet van de voorbereidingen van de komst van je ouders en zusje!! Toch wel prettig dat ze met je meegaan naar de zon, is hier ook wel een beetje behelpen hoor!! En wat Voetbal betreft, ach, je hebt er nog niet zo heel veel van gemist hoor, maar vanaf morgenavond wordt dat natuurlijk anders ( optimistisch????)
    hi-hi!!

• 12 Juni 2012 - 21:14

Tante Ineke:

wat een knap nichtje heb ik toch. Haar naam staat toch maar onder een artikel n.a.v. onderzoek. Heerlijk dat je nu even wat meer kan freewheelen.
    Binnenkort heerlijk je ouders en zusje weer bij je. Zou wel in de koffer meewillen maar tja een maand weer zonder mijn dierbaren is ook weer wat. goede tijd en heel veel plezier met de rondreis met je ouders en je zussie.

• 22 Juni 2012 - 21:59

Jelte:

Beetje laat, maar vorige week zat ik achter de pc je foto's te bekijken en sloeg mijn pc op tilt.
    Dus even een paar dagen niks, inmiddels weer opgelost.

Geniet van de familie die langs komt.

Dikke kus. (als je weer thuis bent, krijg je heel wat tegoed)

Groeten.

• 22 Juni 2012 - 22:01

Jelte PS:

En voetbal?
    Deed het Nederlands elftal mee dan?
    Je hebt niks gemist.

• 24 Juni 2012 - 15:42

Ingo Martien:

lieve jolanda,
    vanavond is het zover: je familie!! Heerlijk om elkaar weer te zien en te voelen. Geniet van elkaar en van het mooie land Australie.
    En bedankt voor je verhalen, we blijven je en jullie volgen, groetjes :-)