Alles went - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Alles went - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Alles went

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

09 Mei 2012 | Australië, Sydney

Dat was inmiddels alweer een tijdje geleden dus tijd voor een nieuw verhaal.

De afgelopen maand geen verassende tripjes buiten Sydney gemaakt. Bezig geweest met stage, verjaardag vieren en een weekend baantje zoeken.

Baantje heb ik gevonden! Als een bakkersmeisje. Cafeetje/bakkerij la Gerbe d'Or. In paddington, twintig minuutjes lopen hier vandaan. In een redelijk decadente buurt en dat is aan de prijzen ook wel af te lezen. Niemand die ze hand ervoor om draait om voor een stokbrood 3,50 te betalen en voor een brood 5,50. Ik word daar gevoed en krijg brood mee, mooi mee genomen dus! Weekenden zitten dus vol tot papa, mama en Marit komen. Portemonnee wordt dan wel weer gevuld!

Stage gaat goed. Heb een deadline voor 1 juni, zodat Olivier mijn project kan gebruiken voor een conferentie, dus dat is nog maar 3 weken. Genoeg nog te doen! Helaas ben ik nu ziek dus wordt haar doorwerken de komende weken. Begin juni dan mijn verslag inleveren en een presentatie geven en dan zijn mijn burgerlijke dagen in Sydney over. Kan dan weer mooi op de toerist-mood overschakelen!

DE brug begint namelijk een gewoon stukje weg van A naar B te worden, de weg ken ik op mn duimpje en het verbluffende gevoel dat ik kreeg van de stranden is ook wat gedempt. Het enige waar ik nog maar niet aan kan wennen is Het-doen-alsof-ik-heel-gezond-ben-en-daarom-mn-flitste-sportoutfit-aandoe-als-ik-van-werk-terug-naar-huis-fiets/loop. Tijd dus om weer naar de toerist-fase te gaan!

Zaterdag 28 april organiseerde het Nederlandse consulaat hier een koninginnedag receptie. Lev (gaat elk jaar, zijn moeder is Nederlands) had me hierop geattendeerd en ben met hem en familie meegegaan. Bitterballen, rookworst, blokjes kaas, haring, Andre Hazes en een hele hoop Nederlanders bij elkaar. Was erg leuk en de snacks waren meer dan welkom!

Mijn verjaardag (bedankt voor alle felicitaties) is goed gevierd. Toch wel heel anders in Nederland. Voor het eerst geen koninginnedag en zelfs gewoonweg werken op mn verjaardag. Geeft een veel minder speciaal gevoel kan ik vertellen!In elke land hebben ze toch echt ook weer hun eigen gewoonten. Ik bedacht een lekker Hollandse appeltaart te maken om op werk te kunnen trakteren. Dat was uit de boze, je brengt niet je eigen taart voor je verjaardag maar die krijg je! Okee. Maev dus een taart voor me gebakken en heb ik die meegenomen. Australische appeltaart. De Hollandse is lekkerder, uiteraard. Op werk aangekomen door verschillende mensen gefeliciteerd. Welliswaar vanaf een afstand en 'Hey, Happy Birthday'. Ja, thankss.. Geen verjaardagszoenen, geen omhelzing, geen niks. Het is dan wel weer zo dat je zelf de taart moet aansnijden!

Die maandag avond met mijn 'Sydney-vrienden' alsnog een oranje bar opgezocht! Drankje gedaan, wat Hollands snoepgoed als kadootje binnen gehaald (muntdrop, griotten en stroopwafels) en een dansje gedaan. Dinsdag bij kring nog mijn verjaardag gevierd, nog meer taart! En vrijdag met een aantal collega's nog een vrijdagmiddag borrel, ook weer taart! :)

Ik vermaak me prima en geniet nog volop! Kaarten komen langzamerhand binnen (foutje van mijn kant ik had de verkeerde postcode doorgegeven), heel erg bedankt!

x Jolanda

  • 09 Mei 2012 - 07:58

    Judith Van G.:

    Fijn Jo, dat het goed met je gaat. En leuk zo'n bijbaantje als bakkersmeisje :) Ik ga vanmiddag met je moeder, Es, Marit en mijn moeder naar de Libellezomerweek op het Almere strand. Helaas valt het weer alleen wat tegen.. Succes met je onderzoek en beterschap! Liefs Juud

  • 09 Mei 2012 - 08:07

    Esther:

    Dag lieverd,

    Fijn om te lezen dat t goed met je gaat! Wat een verwennerijen al die taarten! Ik beloof je een zelf gebakken appeltaart hou je tegoed als je terug bent!

    Nog even gaan bikkelen voor je stage en dan lekker op de toerist-tour!
    Nog even en dan komen papa, mama en Marit al! Lekker hoor!!

    Nou dikke kus van mamaloe!

  • 09 Mei 2012 - 09:29

    Saar:

    Joshh!!

    Als ik het zo lees klinkt het erg local en settelend allemaal.. Haha!! Maar dan wel aan de andere kant van de wereld, dus alsnog avontuurlijk genoeg :)!! Nog een paar weken en dan kan het echte genieten beginnen..:D!! Nu nog eventjes bikkelen.. Heeeel veel good luckk :)!!

    I love you xx

  • 09 Mei 2012 - 10:41

    JOanne:

    Wauww Jo, wat gaat de tijd toch snel! Deadline van einde stage is in zicht en daarna alleen maar lekker de tourist spelen met ouders+marit en vriendin! Succes met de laatste lootjes :)! Ennuhhh ik weet niet of ik je gefeliciteerd heb, anders bij deze nogmaals! HAPPY BIRTHDAYY!! Hihih xxxx

  • 09 Mei 2012 - 12:09

    Tante Marga:

    Lieve jo,
    Als laatste mijn kaartje zeker?:)
    Met de boot gegaan?
    Heb je even de juiste postcode dan?, anders gaat het de volgende ker weer zo langzaam.
    Nou meis, beterschap en sterkte met de laatste loodjes met je project!
    Dikke kus tante Marga

  • 09 Mei 2012 - 13:09

    Bakkersmeisje :

    Vriendin!

  • 09 Mei 2012 - 16:42

    Mama:

    Nou Jo dat wordt dus niet ontbijt met brood als wij komen ha ha we gaan wel aan de yoghurt...
    We hebben er zin gaan bijna aftellen!
    Eerst nog even een weekje naar Duitsland met de fam.;)
    BTW ik ben ook jarig als we in Aussie zijn dus hoef geen taart te bakken?

    XX

  • 09 Mei 2012 - 17:29

    Oma En Opa Van Limpt:

    Lief bakkersmeisje,
    Wat ben jij bij de hand om bij een duure bakker te gaan werken,goed verdienen? en ook nog brgratis broodjes mee voor het weekend.Hoeveel ben je al aangekomen met al die taart rond je verjaardag?Fijn dat je het zo naar je zin heb in Ausstralie,maar je komt in november toch wel terug he!Want we missen je hier in Amsterdam.
    Hier alles goed ,we gaan as .vrijdag met vakantie naar de Moezel in Duitsland .Liefs opa en oma

  • 11 Mei 2012 - 06:38

    Liefste Zusje:

    Wat fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt. En super chill dat je zo snel een baan hebt kunnen vinden. Heb je weer een beetje geld voor leuke dingen! Veel plezier, en tot over 6 weken en 1 dag! X

  • 11 Mei 2012 - 09:48

    T.Caro:

    Balen dat je nu ziek bent,mis je je moeders lieve zorgen vast wel van tijd tot tijd of nemen je huisgenoten dat nu over?Goed geregeld hoor voeding tijdens je baan en ook nog mee naar huis!
    Succes met je ltsl weken bikkelen aan je stage,maar vgls mij heb je ook tussendoor genoeg kunnen genieten en zelfs nu in tweekend aan het werk om straks heerlijk weer uit te geven op de trip met fam en vriendin,goed voor de austr.economie daar:geld blijft gewoon in land !

  • 11 Mei 2012 - 17:23

    Fam.van Limpt:

    Nou Jo het gaat je goed daar....geniet maar lekker!
    Wij hier in een super luxe huis met prachtig uitzicht.Sauna, nieuwe badkamers (3) ha ha tennisbaan, openhaard en veel wijn... n de Moezel.ons 10-envolop genieten dus ;)
    Dikke kus van

  • 16 Mei 2012 - 22:05

    Tante Ien:

    Leuk om weer wat van je te horen, net terug van vakantie Duitsland en heerlijk met je moeder hard gelopen. neem jij dit van mij over als ze straks in Australie zit? Nog even hard bikkelen en dan heb je lekker vakantie. veel sterkte met laatste loodjes en voor je het weet is het half juni en staan je ouders en zusje voor je neus die er onwijs veel zin in hebben.

    liefs t. ien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 50114

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: