Eerste impressie. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Eerste impressie. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Eerste impressie.

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

26 Februari 2012 | Australië, Sydney

De zondag is hier alweer bijna voorbij wat betekent dat ik hier al bijna een week ben. Een week en nu al verliefd. (Ha, mooi niet op de uiterst aangename jongen wiens naam ik bij nader inzien nog maar even geheim houd.) Sydney is werkelijk waar GE-WEL-DIG. Naast dat alles hier ruim, groot, mooi, groen en niet te vergeten zonnig is, leeft iedereen hier meer buiten dan binnenshuis en valt het accent heus mee. Wanneer Aussies onderling kletsen stijgt het murmel gehalte wel wat,maar daar begin ik aan te wennen.

Ik heb me deze week met name bezig gehouden met ont-jetlaggen, het strand, parken en minder nog met de toeristische hoogtepunten. Ik heb immers vier maanden tijd en ach in Amsterdam ben ik ook nog niet in het Rijksmuseum geweest. Voor een vluchtig kiekje van het opera house en harbour bridge heb ik echter wel moeite gedaan.

Toen ik aankwam dus meteen meegenomen naar Bondi beach en hier mijn eerste 6 euro aan een ijsje uitgegeven. De komende weken gaat al mijn spaargeld rechtstreeks naar mn huur. Jawel, ik heb een eigen kamer bemachtigd (200 euro per week). Hoe blij ik ook ben met mijn gratis bank; mijn bed ondergepist door kat, maden op de keukenvloer en vieze wc's ben ik toch liever kwijt dan rijk. Gelukkig ging de uiterst aangename jongen na 1 nacht weg naar China voor 2 weken waardoor ik mijn matras kon verhuizen naar zijn kamer. Alleen het kattenprobleem werd hier overigens mee opgelost.

Morgen dus zowel starten met de stage en verhuizen. Toch wel spannend.

Ik heb inmiddels al aardig wat mensen leren kennen en met een nieuwe, schone kamer waar ik eindelijk m'n spullen kan uitpakken zal het vast niet lang duren voordat mijn volgende bericht 'Eenmaal Sydney, altijd Sydney' zal verschijnen. Pas dan voldoe ik immers aan al jullie verwachtingen.

Het gaat goed. Ik vermaak me, ik heb plezier en ben blij dat ik niet op Bangkok al gelijk het vliegtuig terug heb genomen (mijn hart voor alle huilende mensen die ik achterliet op Schiphol had dat welliswaar even overwogen).

Liefs en tot snel!



  • 26 Februari 2012 - 13:00

    Dr. Van Der Horst:

    Dag lieve nerd,
    Een kamer! Wat geweldig. Na de kakkerlakken in Suri, zijn de maden op de keukenvloer kattenpis, maar toch he.
    X

  • 26 Februari 2012 - 13:08

    Mama:

    Spannend hoor morgen je stage en je nieuwe kamer.. Heb begrepen dat wij daar kunnen logeren dat is mooi voor als wij eind juni komen.Fijn dat alles zo goed gaat.Heerlijk dat skype bestaat zo is het net te doen voor je mams ;)
    XX

  • 26 Februari 2012 - 13:52

    Sarah:

    Hi lieverd !!

    Wat fijn dat je nog wat van die kamer had gehoord en dat het hum is geworden :D!! Super nicee.. ben benieuwd naar de details, maar die zullen wel volgen via skype ;)! Lekker druk dagje dus voor de boeg morgen met eerste stage dag en verhuizen .. :)!

    Klinkt allemaal weer goed mopp !! Hoop ben je nu volledig ontjetlagged om fris deze week te beginnen ...

    Loveyouuu xxxx

  • 26 Februari 2012 - 14:49

    Tante Marga:

    Lieve Jo, wat klinkt dit allemaal geweldig en mooi en het klinkt een beetje van..die zijn we kwijt... snik.
    We hebben nog zo gezegd: NIET ........ worden!
    Maar ff serieus, heel veel succes morgen en veel plezier met het inrichten van een SCHONE kamer:)!!!
    Denk aan je, dikke kus tante Marga en Andre (die geeft je groot gelijk).

  • 26 Februari 2012 - 19:44

    Opa En Oma Van Limpt:

    Lieve Jootje,
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt
    in Sydney. Is het leven daar zo erg duur,of alleen het ijs?
    Een mooie kamer 200 euro per week of per maand?Maar gelukkig ben je morgen van de maden en kattepis af.
    Sydney is mooi maar wat denk je van Amsterdam.Oma beloofd je dat als je terug bent in Nederland,je van haar een tochtje Amsterdam ,incl.het Rijksmuseum krijgt.
    Veel succes met je stage daar ,hier gelukkig alles goed.Liefs Opa en oma

  • 26 Februari 2012 - 22:56

    O Jan En T Ien:

    veel succes met je eerste stagedag morgen en de verhuizing naar een schone kamer voor jou alleen. Als ik de fotos zie dan wordt ik jaloers maar tja zo ver weg lijkt me ook wat. ga er van genieten en neem de tijd om je weg te vinden. heerlijk om dat vanuit een eigen plekje te kunnen doen.

    liefs ons.

  • 27 Februari 2012 - 07:44

    M&M:

    Klinkt wel erg goed....behalve de prijs van een kamer, hi-hi!! Ga lekker genieten, succes met de start van je stage !!

  • 27 Februari 2012 - 15:57

    Laura Wietsma:

    Hee Jo! Leuk verhaal! En wat een super trip maak je nu weer! Ben jaloers op je Heeel veel plezier daar. Xx

  • 27 Februari 2012 - 16:51

    Jelte K.:

    Weer een mooi verhaal en geweldig ondersteund met plaatjes/foto's.
    Bedankt.
    Het ga je goed.
    Had dit verslag niet eerder gezien, dus vergeet mijn vorige boodschap/vraag/opmerking/kritiek/commentaar/feedback.
    XXXXXXXXXXXX

  • 27 Februari 2012 - 20:36

    Leonie:

    He Jo!

    ben blij dat je het zo naar je zin hebt, en leef heel erg mee met je ongedierte probleem! maar gelukkig heb je wel voor hetere vuren gestaan dus neem aan dat jij je mannetje wel staat. Over mannetje gesproken, ben heel benieuwd naar de uiterst aangename jongen, aangezien je zijn naam nu nog niet verklapt is er een vervolg...ik wacht in spanning af!
    heel veel succes op je stage, ben benieuwd:)
    geniet ervan en maak maar lekker veel foto's en filmpjes!

    liefs, Leo

  • 28 Februari 2012 - 09:01

    Lea:

    Ik kan me voorstellen dat je nu al verliefd bent op Sydney.
    Ik ben het al aan de hand van je foto`s.
    Maak er wat moois van
    tot je volgende reisverslag

    knuf Lea


  • 28 Februari 2012 - 12:41

    Erika:

    Fijn om te horen, dat je het nr je zin hebt. Hoop dat je stage bevalt en je nieuwe maden en kattenvrije woning!! Geniet ervan. Liefs vanuit Velserbroek Xx

  • 28 Februari 2012 - 20:21

    O.Gerrit En T Anneke:

    HaI Jolanda

    Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Hoe kan dat ook anders daar in het verre Australié .Fijn dat je een kamer hebt [wat duur] ben bemieuwd hoe het werk / stage bevalt.
    Hoor regelmatig wat van je moeder dat jullie vaak skypen.

    Geniet van alles wat Australie je bied,

  • 28 Februari 2012 - 22:00

    Buurmonster:

    Mooie foto's jo, krijg er heimwee van , geniet lekker meid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 50159

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: