Change of plans - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

02 Maart 2012 | Australië, Sydney

Pas een paar dagen verder en alweer een behoorlijke verandering! Ben namelijk alweer twee keer verhuisd. Zo meer daarover. :)

Inmiddels heb ik er al een paar dagen stage opzitten en het is leuk, uitdagend en ik heb nog zoveel te leren! De eerste twee dagen ben ik vooral bezig geweest met inlezen in wat ze hier precies doen, m'n weg vinden in het instituut en praatjes met iedereen maken. Ik ben ook al een aantal keer meegeweest met de dokter of psycholoog naar een patient. Het is allemaal erg interessant! Dat deel is overigens alleen om het allemaal wat visueler te maken.
Wat ik zelf ga doen zijn een aantal dingen. Qua onderzoek zal ik voornamelijk bezig zijn met gegevens die ze al hebben van patienten te analyseren en dan met name gericht op eten. Of daar veranderingen in zijn, wat voor veranderingen etc. Daarnaast is het de bedoeling (jawel, dames van de bloedafname let op!) dat ik bloed bij de patienten afneem (wat er gemiddeld 2-3 per week zijn) en een deel van dit bloed zelf onder handen neem. Stofje van dit erbij, pipetje daar, invriezen en klaar :). Oh en volgens mij is het ook de bedoeling dat ik zorg dat de koelkast gevuld is zodat de patienten een aangenaam ontbijtje kunnen ontvangen.

De mensen hier zijn allemaal erg aardig. Bij elke kop koffie ontmoet ik weer iemand nieuw. De professor (DE PROFESSOR) die mijn onderzoeksgroep leidt en uiteraard wereldberoemd is onder alle neurofreaks onder ons heeft een aantal boeken gekregen. Ha! en ik heb er 1 gehad, gesigneerd!! Cool he.

Nou dan nu over mijn verhuistaferelen. Zoals aangekondigd maandagavond verhuisd naar mijn veel belovende nieuwe onderkomen. Dichtbij alles waar ik moet wezen, schoon, netjes, beetje duur, rustig flatje. 1 nadeel: gedeeld met een russische oma. Oma's zijn lief, zorgen voor je, zetten kopjes thee voor je, liefde liefde alleen maar liefde. Dat komt dus wel goed dacht ik. Helaas. Zodra ik aankwam kreeg ik een hoop regels over me heen. 'Hier is 1 bord voor jou, 2 kopjes, 2 glazen, je EIGEN spons, je EIGEN theedoek en aan 2 kastjes heb je wel genoeg neem ik aan.' 'EEN BORD?! en wat als er iemand komt eten?' 'Euhm, nou ik ontmoet mijn vrienden ook buiten de deur dus het zou fijn zijn als jij dat ook doet'.

Ik doodongelukkig. Zit je mooi met oma opgescheept en je durft geen stap te zetten anders komt ze met een bezem achter me aan om mijn voetspoor regelrecht uit te wissen. HORROR.
(Maak hier gerust je eigen, ietwat realistischere, versie van.)

Ik ben mooi de volgende dag weer vertrokken. Alle spullen bij elkaar geraapt en terug naar Joe gegaan. Uiteindelijk dus zo'm 1,5 week gecouchsurfd. Geen zorgen, ben inmiddels alweer verhuisd. Gisteravond welliswaar. Via iemand van het instituut heb ik nu een kamer. Groot huis, midden in de stad. Hij woont daar als hij er is (is nu drie weken in Europa), zijn dochter (27 jr) en een vriendin van haar uit Londen (26 jr). Veel beter! Ik dolgelukkig.

Vanavond ga ik naar een show in the operah house. Ben benieuwd! Morgen is er een soort gay pride hier (1 straat bij mij vandaan) en maandag m'n eerste BBQ. Nu weer snel aan de slag met stage, ze moeten natuurlijk wel denken dat ik super slim, super gedisciplineerd en super gedreven ben.

Ik zie uit naar jullie reacties. All the best en tot snel! xoxo

  • 02 Maart 2012 - 06:25

    Moi:

    Ik vergeet mijn adres. Bij deze :)

    3 Bloomfield street
    Surry Hills
    NSW 2012
    Australia

    Denk dat het zo wel goed moet komen.

  • 02 Maart 2012 - 07:53

    Esther:

    Dag Lieverd, Wat heb je toch weer een verhaal geschreven. Ik zal inderdaad mijn eigen horror versie bedenken haha...

    Fijn om te horen dat je nu een leuker plekje hebt, waar je lekker kunt verblijven. Hopelijk zijn het ook twee leuke meiden! Je stage klinkt inderdaad veel belovend, maar ook wel moeilijk! Succes dus maar ;-)

    Wij gaan vandaag een weekendje weg naar Limburg, ik zal je maandag dus pas weer spreken, Skype dan maar als dat lukt.

    Dag Lieverd, Dikke kus van ons allemaal!!

  • 02 Maart 2012 - 08:26

    Mama:

    Whoh als je stage toch te moeilijk wordt ;) kun je altijd nog schrijfster worden....DANK aan Joe die je tot nu toe steeds weer helpt!!
    Spreek je snel en geniet van je show in het operah house.enneh denk erom dat je wel de juiste sfofjes bij het bloed doet....anders is het niet even invriezen en klaar;)

    XX

  • 02 Maart 2012 - 09:11

    Tante Marga:

    Lieve Jo,
    Wat ben je toch een heerlijke meid!
    Je kunt wel columms gaan schrijven in een mooi blad en verdien je ook nog een zakcentje ermee. Fijn dat je nu een mooi gezellig plekje hebt.
    Succes met je onderzoek!
    We denken aan je, hele dikke kus tante Marga

  • 02 Maart 2012 - 09:42

    Tante Ineke:

    Woh wat maak je weer veel mee. Wat leuk dat je stage zo boeiend is en gaaf dat je dat boek hebt gekregen. Die oma moet je maar snel vergeten en denk maar aan die lieve twee omas die in nederland je verhalen lezen en bij terugkomst.......weer een lekker bakkie thee inschenken. Veel succes en een hele leuke avond.Zie al weer uit naar je volgend verhaal.

    liefs tante ien

  • 02 Maart 2012 - 10:25

    Oma Van Keizerswaard:

    Super dat je zo snel weer een onderkomen gevonden hebt en deze oma is trots op je dat je zo slim gedisciplineerd en gedreven bent...
    Fijn dat je nu meer borden en kopjes hebt...

    Liefs Oma.

  • 02 Maart 2012 - 10:45

    Amanda:

    Klinkt goed jo! ;) Heel veel plezier!
    Xx

  • 02 Maart 2012 - 20:28

    Stef En Judith:

    Wat een verhaal met die oma, gelukkig klinkt je tweede woonruimte beter. Ook je stage plek klinkt interessant en leerzaam. succes er maar weer mee Jo! XX

  • 03 Maart 2012 - 11:22

    Opa En Oma Van Limpt:

    Lieve Jootje,
    Wat ben jij te benijden,een geweldige stage plek en een mooie kamer inclusief fiets,wat wil je nog meer.
    Veel sterkte met het bewerken van het bloed etc..wees je wel voorzichtig as.dokter want bij afwezigheid van de Proffesor ben jij verantwoordelijk!
    Hier in Amsterdam alles goed(we misssen je).Liefs, opa en oma

  • 04 Maart 2012 - 11:18

    Jelte:

    Lieve schat, weer een prachtige story. Zo zie je maar dat niet alle oma's even lief zijn, jammer dat je nu geen russisch kan leren. Gelukkig ben ik geen oma, maar je mag best een kopje thee drinken hoor bij me. Of een gebakken eitje, die houden we dan maar te goed voorlopig. Het duurt nog wel even voor dat je hier weer bent. Mooi gesigneerd prof.boek ontvangen. Lekker bloed prikken en onderzoeken.
    Het ga je goed. Dikke xxxxxxxx.
    Op naar het volgende verslag/verhaal.

  • 05 Maart 2012 - 20:34

    Joanne:

    ben benieuwd hoeveel verschillende woonadressen jij gaat krijgen in Australie! Succes op je stage!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 50133

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: