Heaps of fun - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Heaps of fun - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Heaps of fun

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

09 Maart 2012 | Australië, Sydney

Een week verder en weer tijd voor een verhaaltje. Hoe fijn ik de eerste week nog van het ene strand naar de andere hopte, lijk ik nu alleen maar van de regen in de drup te vallen. Ik ben nog niet weggespoeld, al geven de nieuwsberichten een andere indruk, maar regenen kan het hier zeker! Mijn eerste paraplu, natuurlijk de goedkoopste die ze hadden, heeft zijn eerste week dan ook niet overleefd. Hoe Nederland finaal de weg kwijt is zodra het begint te sneeuwen lijkt dat het geval te zijn met Sydney zodra het pijpenstelen regent. De bussen zijn al niet heel accuraat, maar gisterochtend was het toppunt. Het is 2 min lopen naar de bushalte, en mijn voeten sopte bij aankomst bij de bushalte in mijn schoenen. 1. Omdat het vechten was op straat om je voet op een niet onder water gelopen stuk stoep te kunnen plaatsen. 2. De goedkoopste paraplu, was niet alleen al redelijk aangedaan maar ook te klein. Toen dus fijn 30 min gewacht op een bus die om de 7 min hoort te komen.
Maakt niet uit, pas 60 min wakker, waarvan 30 min gewacht, natte sokken en te laat op het werk, nog steeds opgeheven hoofd en een lach van oor tot oor. Dat allemaal omdat deze gebeurtenis niet in Amsterdam plaatsvondt maar in Sydney.

Regen is er dus zeker al klaarde het gister in no time op. Vandaag de hele dag zon! Nog een reden waarom ik regen hier beter kan hebben.

Stage is nog steeds leuk. Mijn begeleider is 2 weken naar Zwitserland en voor die tijd heb ik een gigantisch dik boek gekregen omdat we er al snel achterkwamen dat ik zo goed als niks van statistiek af weet. Mijn mondhoeken begonnen al weer wat naar elkaar toe te kruipen, toen ik het al lezend leuk begon te vinden want ik snap er eindelijk wat van. Heftig in de weer geweest met SPSS (complexere versie van excel) en ondertussen een hoop gegoogled. Niet: 'statistiek in Jip en Janneke taal', maar: 'goedkope vluchten Sydney naar Hobart'. Jawel, eerste vakantie is in zicht! Hobart ligt in Tassie = Tasmania = een eiland ten zuide van Australie = 's winters (juli) dus erg koud = nu nog lekker warm = Jo gaat over anderhalve week op vakantie.
Goedkeuring is nog onderweg vanuit Zwitserland maar dat drukt de pret niet.
Zowaar wat mensen bij elkaar kunnen trommelen. Alles moet nog geboekt worden maar het ziet er naar uit dat we met zn 3-4en gaan. Leuk!

Verder is mn nieuwe huis leuk. Leuke huisgenootjes (nu alleen nog de twee meiden) en stuk schoner dan mijn vorige onderkomen. Echter lekt het dak op een aantal plekken. Ach dat deert niet. Mijn kamer is droog.

Morgen als alles volgens plan verloopt over de brug (DE BRUG) om half 7 in de ochtend om een mooi plekje te vinden om de zon op te zien komen. Dat doen ze hier ja aan de andere kant van de wereld, kijken hoe de zon OP komt. Daarna een veelbelovende wandeling maken langs de cliff in Noord Sydney, al dit ervan uitgaande dat morgen gewoon de zon weer schijnt.
Salsa feestje geweest, een ware Ozzie BBQ gehad en zometeen naar de pub voor een vrijdagmiddag borrel.
Het gaat me goed.

Ondanks al deze plezante genoegdoeningen mis ik jullie natuurlijk ontzettend! x

  • 09 Maart 2012 - 06:58

    Esther:

    Dag lieverd,

    Het is dat je het er nog even bij zet, maar anders zou ik inderdaad denken dat je ons helemaal niet mist! Haha..

    Leuke plannen allemaal jo! En dat doe je best goed, nu al op vakantie gaan!!

    Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad op de brug! Slaap lekker voor straks. Ik moet nu werken!

    Xxx

  • 09 Maart 2012 - 07:42

    Mirjam:

    ja , als het regent waar je nu bent, is het zeker een reden om op vakantie te gaan!! Het is maar goed dat we dat in Nederland doen, lijkt me trouwens wel wat:) Geniet ervan!

  • 09 Maart 2012 - 08:09

    Sarah:

    Hee lieverd,

    Nou dat klinkt allemaal weer heel erg leuk!! Op de regen na dan.. Maar dan heb je dat ook weer meegemaakt he ;)! Hoop dat je vakantie wordt goedgekeurd en je dan lekker naar 'tassie' kan.. Kuala beertjes kijken enzo en lekker na het zonnetje :P!!

    Je kamertje ziet er ook prima uit :)! super leuk dat het daar beter bevalt dan bij de Russen :P!!

    Succes met het vroege opstaan morgen, but it probably be worth it :)!

    Miss jou ook hoor lieverd :(!! Maar vind je blogjes geweldig.. XX

  • 09 Maart 2012 - 15:22

    Pa En Ma.:

    En wij ons maar druk maken dat het niet regent in juni als wij komen...maar begrijpen dat dat helemaal niet erg is want Sydney is Sydney;)
    Nou we krijgen steeds meer zin hoor komt helemaal goed ha ha

    Liefs Pa en ma.

  • 09 Maart 2012 - 15:26

    Papa & Mama:

    Hey, het zal toch wel droog zijn als wij komen?

    Hoe moet dat voelen als je op vakantie gaat, als je op vakantie bent. Want uit alles blijkt dat je meer op vakantie bent en dat je de stage er een beetje bij doet.

    Wij werken wel hoor, maar het is je gegund hoor!!

    Dikke kus
    Ons

  • 09 Maart 2012 - 17:18

    Indra:

    Heey Jolanda,

    Ik heb helaas geen afscheid van jouw kunnen nemen. Ik mis je nu al op het werk vooral in het week. De goede tijden mis ik nu wel. Ik hoop dat het je naar je zin hebt. De afspraak staat nog steeds om bij mij te komen eten. Ik wens je een hele fijne vakantie toe. En ik zal je de aankomende maanden volgen. Ik kijk nu al uit naar je terugkomst en zal zeker de verhalen over de fantastische reis willen horen.

    Groetjes Indra

  • 09 Maart 2012 - 18:47

    HERMAN ROTS:

    VEEL PEZIER DAAR

  • 09 Maart 2012 - 20:54

    Jelte K.:

    Weer een heerlijk verslag ondersteunt met een paar plaatsjes maar weer.
    Wat wil je nu: sneeuw, zon of regen?
    Je mag genieten van een prachtig werelddeel en dat doe je ook ondanks de natuurperikelen.
    Succes met lezen.
    Veel plezier van je vakantie in je vakantie/studie tijd.
    xxxxxxxx

  • 10 Maart 2012 - 11:35

    Niels:

    Yow!

    Tof allemaal hoor, nice om te horen! Lekker wisselvallig he haha

    Tasmanie is echt tof, beetje nieuw-zeeland achtig. Hoogte punten van mij daar waren Dove Lake (midden in het Cradle Mountain gebied) en Wineglass Bay (slim om savonds een camping in de buurt te zoeken en dan 's ochtends heel vroeg de wandeling te maken, dan is er niemand!). Maar ander halve week is een zee van tijd daar, wij hebben het in 3,5 dag gedaan geloof ik haha. Dus dat komt wel goed. Veel plezier iig!

    x

    Niels

  • 10 Maart 2012 - 20:10

    Jenny:

    Hey Jolanda,

    Leuk om je weer te volgen. Je schrijft leuk en aanstekelijk. Ik word er wat jaloers van. Sydney en Tasmania en dan alles wat er vast nog gaat volgen. Want hier zal het niet bij blijven, toch?

  • 11 Maart 2012 - 15:19

    Marissa:

    Wauw Jo,
    het klinkt echt super goed!
    SPSS is een ramp hea!? Succes daarmee :)

    Salsa al gevonden zie ik, gelukkig doen ze dat daar ook ^^

    Hele fijne vakantie ( doe je goed trouwens ) en succes met de regen.

    Liefs!

  • 11 Maart 2012 - 15:53

    Opa En Oma Van Limpt:

    Lieve Jo,
    Wat een pracht verhaal heb je weer geschreven,krijgen hieruit de indruk dat je je daar prima vermaakt,al mis je ons erg zeg je!Gelukkig maar want er is geen weg terug.Het weer daar is net als in nederland hebben we begrepen.Maar een goede paraplu is noodzaak,want goedkoop is duurkoop weet je.Fijn dat je stage goed gaat ,ook zonder baas .
    Hebben we goedbegrepen dat je over 2 weken al weer met anderen met vakantie gaat naar Tassie?
    Wat kan jij goed organiseren zeg.
    Liefs ,opa en oma

  • 16 Maart 2012 - 15:46

    Mirjam De Kemp:

    Hoi Jolanda, heerlijk om je verhalen te lezen en ik ben blij dat je het naar je zin hebt.
    En ach die regen neem je maar op de koop toe.
    Het word daar vast wel een keer mooi weer en anders zoek je het maar op. Maar dat ga je binnenkort doen zag ik.
    Mijn dochter Anouk is al stik jaloers op je. die wil zo graag naar australie. Het liefst om alleen een koala vast te houden haha. Beetje duur reisje zeggen wij al.
    Nou ik ga je volgen hoor en zal af en toe best ff reageren.
    Dikke kus van mij,
    Mirjam de Kemp

  • 18 Maart 2012 - 20:14

    T.Caro:

    Wauw,wat een hoop alweer meegemaakt en alweer een vakantie in het vooruitzicht.Tasmanie,wie had dat kunnen denken dat je nu al een vakantietje scoord na zo 'n korte periode ,aardige baas hoor!En wat leuk dat je alweer zoveel mensen hebt ontmoet.Je doet het prima heb ik de indruk.Hier even druk geweest en niet je blog gevolgd,maar gelukkig kun je alles ook later lezen.liefs t.caro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 50092

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: