Let the game begin - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Let the game begin - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Let the game begin

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 Maart 2012 | Australië, Sydney

Jep, vakantie goedgekeurd en ticket is geboekt. Komende vrijdag ga ik voor ruim vijf dagen naar Tasmanie. Voor diegene die samen met mij wat voorpret willen beleven, google op Wineglass bay, Bay of fires, Cradle mountain en Tasman Island.

Vandaag neem ik jullie mee in de Australische cultuur want ik besefte me dat ik daar nog weinig over vertelt heb. Beschamende momenten voor mij, maar toch ook echt beschamende momenten voor alle Ozzies.

Lunchpauze op stagedag 1 - Lekker een broodje pindakaas, YAM. Ik schaamde me kapot. Niet zozeer vanwege de pindakaas. Al was het een broodje kaas geweest of super gezonde dun gesneden magere kipfilet, een rood hoofd had niet voorkomen kunnen worden. Iedereen brengt hier super gezonde, zelf thuis gemaakte en voorbereide, super gezonde dingen mee naar het werk. Hele salades, maaltijden of als het al brood, met avocados, sla, tomaat etc. Die broodjes natuurlijk niet thuis al gemaakt want iedereen moet wel zien wat voor gezonde dingen je er allemaal op doet. Lunchpauze stagedag 2 - daar kom ik, braaf met mijn bakje sla en tomaat voor bij m'n brood, zodat het nog wat lijkt.

Ozzies zijn heel actief. Sommige staan op om een uur of 6 om nog wat golven weg te surfen voordat ze gaan werken. Andere gaan lopend, rennend of fietsend naar het werk. In eerste opzicht niet opvallend. Ik fiets immers ook naar m'n werk. Toch wel, rennend betekend: hup, omkleden, rugzaj op de rug en gaan met die banaan. Fair enough. Al heb ik zelfs al meegemaakt dat mensen even voor 'a run' gaan in hun lunchpauze. Maar zelfs mensen die fietsend of lopend terug naar huis gaan kleden zich om. Sportoutfit en sportschoenen. Om van werk naar huis te wandelen of te fietsen?!? Mij niet gezien, met hakken en een jurkje gaat het me prima af.

Ik waardeer verder enorm hoe iedereen zoveel mogelijk buitenshuis leeft. Er zijn onwijs veel cafeetjes overal, super gezellig en iedereen maakt er ook goed gebruik van. Het is heerlijk om op een zondagmorgen buiten te lopen en al die mensen hun ontbijtje te zien nuttigen in de charmante cafeetjes. Koffie wordt hier hoog gewaardeerd en dus ook uitgebreid te tijd voor genomen.

Dat heb ik van het weekend dus ook maar even gedaan. Zaterdag lekker rond gehangen bij de markt in Glebe en koffie genuttigd in Newtown (2 wijken). Vorig weekend Noord Sydney wat verkend met Maev (huisgenoot), zonsopgang bekeken en bij Palm beach vertoefd (rustig en mooi strand in Noord Sydney). Gister met wat couchsurfers een hike gedaan van 4,5 uur bij Mt. Kuring Gai, ook in het noorden van Sydney. Dan kom ik gelijk op het punt dat ik deze week al mijn angsten weer heb overwonnen. Tijdens de hike, Jo op vans en met korte broek, krioelde het van de bloedzuigers (BAH). Heb mijn best gedaan om niet alleen maar op mn schoenen te letten maar ook nog een beetje van de omgeving te genieten. Op het moment dat met dat eindelijk lukte omdat we ergens waren waar bloedzuigers niet waren, word ik gebeten door een GIGA rode mier. Het zal toch niet. Doet zeer, geloof mij.
Maev gaat elke dag zwemmen en ben al een paar keer mee geweest. De laatste keer zijn we naar Bronte beach gegaan wat een mooi strand is! Het water zat daarentegen onder het zeewier. Zodanig dat er geen zand te voelen is onder je voeten en de golven niet alleen water over je heen slaan.. Ben toch gaan zwemmen.
Van de week vond ik heel aangenaam een kakkerlak OP mijn BED. Maev geroepen, die hem heel 'lief' weggejaagd heeft ONDER mijn bed. Een uur later maar weer het licht aangedaan en zit mijn vriend leuk VOOR mijn bed. Heb hem toch maar dapper zelf weggejaagd, UIT mijn kamer. Daarna heerlijk geslapen.

Nu ik deze taferelen overleefd heb, houd niks mij natuurlijk meer tegen. Wat zijn immers slangen en giftige spinnen bij kakkerlakken en bloedzuigers. Dus bereidt jullie maar voor paps, mams, Marit en Annique ik heb grootse plannen =).

Stage is stage, mwah leuk en mwah moeilijk. Sydney is nog steeds geweldig. Jullie horen weer van me als ik terug ben van Tassie. xx





  • 19 Maart 2012 - 06:58

    Esther:

    Dag lieverd,

    Wat een avonturen alweer!! Toch krijg ik soms het idee, dat heel jou reis naar Australie een grote vakantie is! Ik hoor alleen maar relax, chili en strand momenten! geniet er maar lekker van meisje!! Heel veel plezier op je werk, deze week en vrijdag met je vakantie! Laten we nog even skypen voor je gaat!

    Dikke kus

  • 19 Maart 2012 - 07:00

    Mirjam De Kemp:

    Hoi Jolanda,

    haha ja beestjes genoeg daar maar je slaat je er dapper doorheen. Heel veel plezier op tasmanie.
    Het schijnt er prachtig te zijn. Je krijgt van iedereen van de voeding de groetjes. We hebben afgelopen zaterdag weer een hapjesavond gehad bij Henny thuis.
    groetjes mirjam

  • 19 Maart 2012 - 09:05

    Annique:

    Beestjes, ik kan alles aan.

  • 19 Maart 2012 - 10:50

    Mama:

    Nou Annique schrijft dat ze alles aan kan...weet niet of ik alles aan kan Maar we gaan er zeker voor!
    Alleen zwemmen met allemaal zee wier No way!! ha ha
    Klinkt allemaal weer goed Jo;)

    Liefs mama.

  • 19 Maart 2012 - 15:02

    T. Ineke:

    wat een heerlijke verhalen vol avontuur. Wat een sprotieve mensen daar. leuk voor je moeder om straks ook veel te joggen. Lijkt me helemaal heerlijk joggend naar het werk maar bloedzuigers en van dat soort fratsen griezel ik.Hele goede reis naar tasmanie en blijf goed om je heen kijken.

  • 19 Maart 2012 - 19:48

    Joanne:

    Jaloers op je vakantieadres! Leuk om je verhalen te lezen! Je geniet volop volgensmij.. :) Have Fun en groetjes aan je huisgenoot de kakkerlak!

  • 20 Maart 2012 - 06:54

    Marit:

    Haha, leuk verhaal zus! Ik heb mn bergschoenen al ingepakt haha, en die van jou ook uiteraard!

    Ik heb er zin in!!

    Xx

  • 20 Maart 2012 - 15:08

    Oma Van K.:

    Oma vind bloedzuigers kakkerlakken maar ook slangen en spinnen geen aangename beesten en vind je dus heel dapper inderdaad.
    Meisje geniet ook van Tasmanie en doe voorzichtig daar...

    Liefs uit Amsterdam van Oma.xx

  • 20 Maart 2012 - 16:36

    Tante Marga:

    Wat een heerlijke "smakelijke" verhalen weer:)
    Ben nogal visueel ingesteld, dus ben zo oooooontzettend blij dat ik in Nederland woon!
    Wens je een hele mooie indrukwekkende vakantie in Tasmanie.
    Heb je de trouwkaart al ontvangen?

    Dikke kus tante Marga

  • 21 Maart 2012 - 07:38

    Marion Voedings Ass:

    Super om te zien hoe jij echt wat van je leven maakt.
    Ik volg je en hoop dat je veel mooie dingen meemaakt.
    Heel veel plezier ik ga nu lekker 2 weken naar portugal.
    Even weg van alle nieuwe dames het zijn er intussen 10.
    Groeten Marion.

  • 21 Maart 2012 - 22:36

    Opa En Oma Van Limpt:

    Lieve Jolanda,
    wat een belevenissen.
    En dat wij daar van mogen mee genieten. maar kakkerlakken dat lijkt me nog erger dan muizen.
    met een bak sla met toe behoren naar het werk of kerk dat past beter bij ons .
    Overgens fiets in amsterdam ook bijna iedereen naar zijn werk met de gekste fietsen. dat ben je toch nog niet vergeten. en in het vondel park holt en rent ook iedereen voor of naast je fiets.
    Daar voor hoef je niet naar sydnie.
    Jo als je nog eens wat bij wil verdienen kun je ook reis verslagen gaan schrijfen. Betaalt goed. en kun je weer op vakantie.
    wij genieten van je verhalen.
    hoeven we er zelf niet heen.
    een hele fijne volgende vakantie geniet er van .
    we zien uit naar je verhalen.
    En dan aan het werk neem ik aan.[grapje]
    Liefs van Opa en oma.


  • 25 Maart 2012 - 21:13

    John En Ineke B.:

    Hallo Jolanda,

    Wat een verhalen schrijf je, erg leuk om mee te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Geniet van dit alles en nog veel succes toegewenst.

  • 25 Maart 2012 - 21:23

    T.Caro:

    Nou,das wel gezellig zo van die huisdieren die verder geen verzorging vragen of niet dan.Zwemmen in water met een bodem van zeewier is ook niet mijn favoriete bezigheid,ondanks de verkoeling van het water.
    Tja,voor je moeder iets minder plezierig vooruitzicht,maar ze kan zich nog even voorbereiden EN ze heeft in de rest van de vakantie echt heel veel zin zei ze afgelopen weekend.Jij nu nog even genieten van Tasm. En dan maar weer aan de slag met je stage. Grappig toch dat elk land / volk zo zijn eigen kenmerken of eigenaardigheden heeft of niet soms !?En hoe snel intergreer jij ook al met een gezond trommeltje naar je werk ,complimenten hoor !nou geniet maar lekker.liefs t.Caro

  • 26 Maart 2012 - 21:21

    Jelte K.:

    Weer een mooie beestenboel. Ik houd ook niet van bloedzuigers hoor, maar een kakkerlakje, schijnt ook lekker te zijn om te eten? Zelf ook niet hoor, liever boerenkool. Geniet er maar weer van. En we w88 weer op de volgende story met plaatjes. Ik mis nu wel die van de beestjes.
    Het ga je goed. Dikke knuffel.

  • 27 Maart 2012 - 20:07

    Sylvia:

    Lieve Jo,

    Nee, ik ben je zeker niet vergeten! Ik was een beetje druk... Het spijt me!

    Ik heb speciaal voor jou skype aangemaakt (ja, ja, het is me gelukt hihi) Als je terug bent van je vakantie lijkt het me leuk even te skypen!

    Ik heb al je verhalen gelezen en ik geniet er al van, moet je nagaan hoe jij aan het genieten bent!

    Heel veel liefs en een dikke knuf xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 50119

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: