Melbourne- brisbane - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Melbourne- brisbane - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Melbourne- brisbane

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 Augustus 2012 | Australië, Surfers Paradise

Vorige keer ben ik met schrijven geëindigd in Melbourne. Hier hebben we via via bij iemand een kamer kunnen huren voor een week. Dit was niet alleen goedkoper dan een hostel, maar ook een stuk comfortabeler. Nog een week van een kachel, oven en eigen kamer met twee persoons bed kunnen genieten. Melbourne doet net als Adelaide een stuk Europezer aan dan de rest van Australië. Kerken, trams en de opbouw van de steden. We hebben lekker op ons gemak een week in Melbourne rond gedwarreld, koekjes gebakken en Annique haar verjaardag gevierd met al onze Melbourne vrienden; Hollandse appeltaart.
Op onze laatste dag in Melbourne naar een wedstrijd Australian football geweest samen met Zane en Josh (met wie we nu aan het reizen zijn). We snapten er geen bal van maar was zeker leuk om een keer bij te zijn. Op zondagochtend kwamen Zane en Josh voorrijden en zijn we onze roadtrip gestart.

De eerste dag rijden hebben we gelijk al een keer vastgezeten met de auto en werd ons duidelijk dat het boze avontuur echt begonnen was. 's Avonds nog in een appartement  (in Wollongong) vertoefd want voor kamperen was het nog behoorlijk koud. De volgende dag door Sydney naar Patonga, een camping omringd door water. Wc en douche zijn nog aanwezig. Zane houdt van koken en 's ochtends stond er dan ook een uitgebreid Engels ontbijt voor ons klaar. De volgende dag rijden we de hele dag en komen we aan het eind van de middag aan op een bushcamping in Smoky Cape national park. Ik en Annique zaten voorin/reden en we kregen de eerste schrik van ons leven. Er dook opeens een kangoeroe (groot!) op voor de auto en keek ons heel onschuldig aan. We reden gelukkig niet hard dus konden nog prima remmen. Tent opgezet, hout gesprokkeld en kampvuurtje gestookt. Dit keer geen douche, geen wc. De volgende morgen ik en Annique afwassen in de oceaan. Schoenen, jas, sieraden achtergelaten en een paar meter verderop met zand en zout water de boel schoon gespoeld. Plots een gigantische golf die al onze spullen de zee in spoelde. Annique wat sneller dan ik had de belangrijke spullen gered en ik achter onze schoenen en bestek e.d. aan gerend die vrolijk wegdreven. Nattig en lachend een geslaagde afwas!

Na dit nog wat bush camping en kampvuurtjes en in totaal 3,5 dag geen douche gezien. Anneke en ik eenmaal op 1 van de campings water aan de kook gebracht en Lekker de haartjes even gewassen. Inmiddels zitten we in een belachelijk mooi appartement op 25 hoog in surfers paradise aan de gold coast. Het was Josh zijn laatste avond en wilde die per se goed vertoevend afsluiten en schikte niet ons qua prijs daarin gemoed te komen. We hebben een super mooi uitzicht en zitten dichtbij het strand. We maken ons klaar voor nog een week bushcamping! Josh is inmiddels weg en morgen komt er een Belg die in ieder geval de eerste paar honderd km met ons meegaat en misschien wel helemaal mee tot aan Broome. Dat zou fijn zijn want om in elke stad een nieuw reismaatje te moeten zoeken is ook zo wat.

Het mooie weer is bereikt, dus morgen een dag strand. Welverdiend na vandaag een berg te hebben beklommen.

Dinsdag vertrekken we richting Cairns. Hopen hier zondag aan te komen en vanaf daar naar het meest noorderlijke puntje te trekken. Daar horen jullie later meer over!

Annique en ik zijn toch maar wat afwisselend eigen verhaaltjes gaan schrijven. Voor diegene die er geen genoeg van kan krijgen: anniquevdhorst.waarbenjij.nu

Na Cairns en ten noorden daarvan meer!
X

• 19 Augustus 2012 - 15:52

Sarah:

Lieverd !!! Wat een avonturen weer :)!! Klinkt alsof het nog prima vertoeven is daar..
    Naast alle cheap overnachtingen; is jullie huidige verblijf helemaal niet verkeerd :)!!
    En wel creabea hoor; water koken om jullie haren te wassen :P!

Nou Genietse daar moppie & be carefull :)

Xxx

• 19 Augustus 2012 - 16:48

Mirjam:

Wauw, je verhalende blijven boeiend!!!

• 19 Augustus 2012 - 17:18

Joanne:

BLijft leuk om te lezen... Wil je nog wel terugkomen? hihi!

• 19 Augustus 2012 - 19:37

Mama:

Hey Jo,

Fijn dat het daar ook wat warmer wordt hier heel warm,maar we klagen niet..lekker even naar strand geweest vandaag en dan thuis komen en lekker je beicht lezen!lachen dat je nu ook je haar moest wassen met gekookt water Marit toch zo gek nog niet?;)
    Je zusje ook nog goed een week en dan ook ver weg wordt wel stil hier hoor blij straks met een kleindochter ha ha veel plezier doe voorzichtig.
    Foto's via mobiel erk leuk;)

Xx

• 25 Augustus 2012 - 16:13

Opa En Oma Van Limpt:

Lieve Jo en An
    Wat zijn jullie toch een geweldige avontuuriers. Jullie maken er een reuze reis van,maar blijf voorzichtig want we willen jullie weer heelshuid terug in Nederland.Is jullie geld nog niet op,anders moet je nog gaan werken voor de laatste 3 maanden.Wij gaan vandaag afscheid nemen van Marit,we zullen je daar missen.Tot het volgende bericht Liefs,opa en oma