Adrenalatic - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Adrenalatic - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Adrenalatic

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

15 April 2012 | Australië, Sydney

Vandaag is Saar jarig, GEFELICITEEEERD :) + tante Marga is getrouwd! Heb al 1 foto gezien en jullie zagen er prachtig uit, ook gefeliciteerd!

Het weekend na Tasmanie rustig aan gedaan. Zo rustig aan dat ik me niet meer kan herinneren wat ik precies gedaan heb. Het was ongetwijfeld leuk.

Het weekend daarna daarentegen was het pasen. Goede vrijdag is hier een nationale feestdag wat zelfs inhoud dat alle supermarkten gesloten waren. Een extra lang weekend dus, vrij van vrijdag tot en met maandag. Mooie gelegenheid om weer wat te ondernemen.
Ik ben met om en nabij 20 couchsurfers wezen kamperen. James, die zelf al zo'n 15 jaar caved (grotten verkennen), klimt en abseild, was zo vriendelijk een campingtrip te organiseren voor wie mee wilde met daarbij de mogelijkheid tot caven, klimmen en abseilen.

Donderdagavond vertrokken we. Iets later dan gepland. Ik moest om 17.30 bij 'mijn auto' zijn. Uiteindelijk vertrokken we pas om 21.00 uur met het gevolg dat we pas om 2.30 aankwamen op de camping. Snel tenten opgezet en tukken maar. De volgende dag begon goed met pannekoeken. Daar ben ik in de bres gesprongen en me vrijwillig aangemeld tot pannekoekenbakster. Het risico lopen dat onze geweldige Nederlandse pannekoeken omgetoverd zouden worden tot dikke, fluffy, kleine Amerikaanse pannekoeken zou desastreus zijn. Na ons kamp verder opgezet te hebben (hout gesprokkeld, stenen verzameld voor om het kampvuur heen, zeil gespannen, tafels in elkaar gezet en de douche opgezet! (Douche was er niet op de camping, maar onze creatie was geniaal. Foto's volgen later weer op facebook.)) was de eerste grot 's middags aan de beurt.

Oude kleren aan, helm op, minstens 2 zaklampen mee voor het geval dat en gaan met die banaan. Het was geweldig leuk. Je weg vinden door een grot + alle mogelijke gangen uitproberen (hoe klein en nauw die ook zijn) en uitermate vies eindigen. Heerlijk, vooral met gebrek aan douche uiteraard. De dagen daarna nog wat grotten betreden en geeindigd in een grot die aardig onder water gelopen was. KOUD water! We eindigden zwemmend. In deze grot ook meteen mijn eerste klim ervaring opgedaan. Het leek er namelijk op dat er nog een 'andere' uitgang in de grot was. Als het ware een schoorsteen omhoog. James draaide daar z'n hand niet voor om, dus ik ook niet. Geloof me, er was geen trappetje omhoog, noch rotsen die treden vormden. Klimmen en klouteren, recht omhoog. James ging eerst. Jo, stap even opzij, want als ik val dan wil je niet onder me staan. Val breken, ho maar! Als tweede was ik aan de beurt. Waar zet ik als eerst m'n voet neer? En waar kan ik m'n hand zetten? Doodeng was het. Gelukkig waren er twee anderen die een touw bij hen hadden wat op miraculeuze wijze (lus in het touw, opgetrokken tot onder de oksels) mijn leven zou redden mocht ik vallen. Heelhuids boven de grond, adrenalinerush en super enthousiast.

Ook nog een grot gedaan waar alleen abseilend in te komen was. 30 m naar beneden. Ook doodeng, maar geweldig!!
Verder bestond het weekend uit kampvuurtjes (Brood toasten bij het vuur, groenten roosten in het vuur, water koken in het vuur, cake bakken in het vuur, alles koken in het vuur :)), spelletjes en kletserijen. Leuke mensen ontmoet en een relaxed weekend gehad! Dat alles 4 uur rijden bij Sydney vandaan. Wie zou er voor een weekend naar Noord-Frankrijk rijden? Best de moeite waard!

We hebben een nieuwe huisgenoot en er gaat er eentje weg over een week. Just so you know :)
In Nederland nog nooit een boete gekregen, hier heb ik meteen beet. Gestopt door een politie wagen die speciaal voor mij zijn sirenes aandeed. Klinkt groot, de misdaad was klein. Ik fietste alleen maar zonder helm. Dom, want de helm hing aan mijn stuur. Kon dus geen excuus gebruiken dat ik pas in Sydney was en niet wist dat het verplicht was. In plaats daarvan gooide ik eruit dat ik mijn helm niet droeg omdat die vies was ?!?!. De helm was welliswaar vies (door het caven), maar dat hielp natuurlijk niet om onder een boete uit te komen. De ware reden waarom ik de helm niet droeg. Geen reden. Ik vrees dat het echt te maken had met dat hij vies was.

Tot zover alle nieuwtjes weer in een notendop. Houd mijn facebook in de gaten voor foto's!
xx

  • 14 April 2012 - 14:51

    Tante Ineke:

    wat een ervaring. Niets is jou ook te avontuurlijk? Van wie heb je dat geerfd. In ieder gevaL niet van je moeder. Zo,n grottentocht lijkt me erg leuk als ik zeker wist dat er een gids mee zou gaan die alle uitgangen goed zou kunnen vinden. Succes met alles enne moet jij ook nog eens werken of is het leven daar nu al een grote vakantie. liefs ons

  • 14 April 2012 - 15:32

    Mirjam:

    Klink allemaal weer geweldig!!!

  • 14 April 2012 - 16:54

    Mama:

    Waarom je HET niet geerfd hebt van je moeder geen idee..;) Ze heeft niet eens hoogte vrees ha ha.
    Je geniet weer volop gelukkig skypen we ook waardoor ik weet dat je ook nog stage loopt...
    Hoor van Marit wel wanneer je foto's op facebook staan.
    Dikke kus ons.

  • 14 April 2012 - 21:20

    Jelte K.:

    Super verhaal, geweldig.
    (wat kost de boete? wel een (twee) beetje (-s) jammer )

  • 14 April 2012 - 22:18

    Buurmonster:

    Och och , jo toch, spring je niet in een of ander zwembad iiriteer je de aussies wel , je maakt er weer een mooi verslag van, hoorde van je mams dat ze op bezoek komen bij je , hastikke leuk meis, wij zelf zijn aan het plannen om in feb. Te gaan, en tot zover blijf ik genieten van jouw verhalen,

    Knuffel van je buurmonster

  • 15 April 2012 - 11:31

    Marit:

    Geweldig verhaal weer! Geen douche, en gevaarlijk klimtochten... mmh.. Liever jij dan ik! Ben benieuwd naar de foto's.

    X

  • 15 April 2012 - 11:44

    Judith:

    Wat een avonturen Jo, ik lees je verhalen met veel plezier :)

  • 15 April 2012 - 13:11

    Saar:

    Dankuwel :)!!

    Heerlijk verhaal weer jo!! En super leuk zo'n kampeertocht.. Stage duurt gelukkig nog maar even en dan dana lekker alleen maar zulke trips maken :D!!
    Je bent egt een stoere chick zo met al je hike verhalen ;)!! Lees ze met veel plezier, maar mis je wel hoor :(!! Hihii..

    X

  • 15 April 2012 - 15:33

    Richelle:

    Haha, wat een fantastisch verhaal Jo! Zo te horen is daar flink wat avontuur te beleven :D

  • 15 April 2012 - 17:55

    Jenny:

    Leuk om je zo te kunnen volgen, wat een belevenissen!. Ik ben benieuwd naar de volgende..

    groet Jenny

  • 21 April 2012 - 09:06

    Oma En Opa Van Limpt:

    Lieve avonturier,
    Wat een lol in het koude water zwemmen in een grot en dan maar klimmen om te overleven.Neem je niet teveel risico,s lieverd,want we willen je wel weer gezond terug zien in Amsterdam.Maar ja je bent maar een keer jong dus geniet maar.Loop je ook nog stages of doe je alleen maar leuke dingen? Liefs opa en oma van Limpt.

  • 21 April 2012 - 09:52

    T.Caro:

    Wauw,wat weer een verhaal,geweldig al die mensen die je ontmoet en zo allerlei tochten mee maakt.leuk al dat geimproviseer op houtvuur en zelfontworpen douches.
    Die helm ,tja is zeker net als bij ons de autogordel verplicht.....Hoe is het trouwens met het doorgeefboek,heb je nog tijd om te lezen of ontmoet je geen NL.lezers?
    Geniet van alles,pas goed op jezelf en blijf ons op hoogte houden met je mooie verhalen !

  • 21 April 2012 - 09:55

    T.caro:

    Oeps,ik zag net een foto op facebook,krijg spontaan kiespijn als ik al die zoetigheid zie.

  • 24 April 2012 - 16:52

    Juudje,bloedafname:

    Hey Jolanda, wat een leuke verhalen en avonturen. Echt iets voor jou.
    prachtig!!!!!
    Succes met je stage en alles wat je nog gaat ondernemen
    Je moeder heeft ondertussen bij ons geprikt hoor, gezellig.
    de groetjes en ik volg je helemaal.
    Dikke kus van ons allemaal, tot gauw.
    Judth P.

  • 29 April 2012 - 22:31

    Mannes En Mirjam:

    Hoi Jo,
    Het is hier nu 30april ( 00.30 uur 's nachts)...Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

  • 30 April 2012 - 08:01

    Ingo En Martien :

    GEFELICITEERD!!!!!
    Vandaag ben je jarig! Een heel fijne dag gewenst van ons, heel veel mensen denken aan je vandaag, wij hebben de vlag voor jou uit;)
    Groetjes en liefs, IM en J/E P

  • 30 April 2012 - 17:19

    O Gerrit En T Anneke:

    lieve Joland
    Even een berichtje uit zoetermeer, gefeliciteerd met je 23e verjaardag

    Dat is wel een berichtje waard voel je je daar een beetje jarig of nis je ons n u wel allemaal vorig jaar gezellig gebarbequet met elkaar
    Ik lees regelmatig je blog je bent erg ondernemend het lijkt of het leven daar intensiever is dan in nederland . geld dat ook voor de australiers zelf??

    Geniet ervan en we hopen dat je een leuke dag hebt vandaag , feest ze
    Gr o Gerrit en t Anneke

  • 02 Mei 2012 - 20:38

    Tante Ien:

    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. we hebben lekker een oranje tompouce op je verjaardag genomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 50086

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: