Tasmania - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Tasmania - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Tasmania

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Maart 2012 | Australië, Sydney

Jaaa ze is weer terug van weggeweest.

Inmiddels alweer een week geleden dat ik vertrok. De tijd gaat snel.

In aanloop naar Tassie hadden Cat en ik wat couchsurf requests verstuurd. Voor diegene die er niet bekend mee zijn, je vraagt of je bij iemand voor de tijd dat je daar bent op zijn of haar bank kunt slapen, gratis en voor niets. Je zoekt iemand uit op zijn of haar profiel waar iemand informatie over zichzelf schrijft en andere mensen kunnen referenties achterlaten zodat je een beetje weet wat je kunt verwachten.
We hadden beet. We konden 2 nachten in Hobart verblijven en 2 nachten in queenstown. Die van queenstown stuurde welliswaar het volgende: 'Tuurlijk mogen jullie hier komen slapen, ik ben er alleen niet. Mijnhuisgenoot is wel thuis dus wees welkom.' Weg idee van iemand kunnen vertrouwen door zijn/haar profiel want huisgenoot had geen profiel. Ondertussen stuurde Zane zelf al een berichtje: ja jullie zijn zeker welkom, ik ben gewoon thuis, hier is mn nummer dus laat maar horen of t doorgaat. Wat heen en weer bericht, facebook gecheckt en meneer was toevallig in Launceston (de stad waar ik aankwam) die vrijdag en wilde me wel komen ophalen van het vliegveld. Mooi! Want Cat zou pas 's avonds aankomen en dus moest ik een dag alleen vertoeven.

De avond voordat ik zou vliegen: 'Dus zwart-op-wit stap ik morgen bij een wildvreemde hoppa in de auto en dat alleen maar omdat zn FB er oke uit ziet?!'Ja dus. Maev even laten weten dat als ik voor 12 uur nog niks van me zou hebben laten horen ik waarchijnlijk verkracht en vermoord zou zijn en ze me moest komen zoeken. Zowel ik als Maev blij en gerustgesteld toen ik haar voor 12-en heb kunnen laten weten dat alles goed ging.

Zane kwam me ophalen met een Ierse vriend van hem in zijn geniale 4wd. (zie foto hieronder). Hij heeft een aantal maanden terug zijn baan opgezegt om voor een tijd te gaan reizen. Een tent bovenop zn auto gecreerd, alle benodigde kampeerspullen en altijd een extra pak pasta achterin voor het geval dat.. We zijn naar Pire gereden, een jongen die nu voor 3 maanden op een wijngaard werkt en die Zane een tijdje terug als lifter had opgepikt.

Op deze wijngaard werken houdt in dagen van 11 uur, huis aan de wijngaard met bbq en zwembad en een auto voor de deur. Goed geld verdienen in een korte tijd om vervolgens weer verder te kunnen reizen. Hier hebben we de dag vertoefd. Gebarbequed, spelletjes gespeeld, wandelingetje gemaakt en Pire en zijn huisgenote allang blij want die zien geen hond tijdens hun verblijf daar. We konden blijven slapen. Cat toen ze aankwam onze auto gehuurd en naar ons gereden. Het werd een latertje, maar 's ochtends om half 8 zaten wij in de auto. Verrasssing; de ramen bevroren. Jawel, we moesten krabben! Overdag gewoonweg tussen de 15-20 graden en ook alleen die ochtend hebben moeten krabben, maar toch!

Die dag zijn we naar Coles bay gegaan en overal onderweg gestopt wat er ook maar enigszins interessant uit zag. Een hike gedaan van 4 uur naar wineglassbay en verder richting Hobart. Onze couchsurfer was iets minder dan Zane en aanhang, maar we konden heel comfi in een 2-persoonsbed terecht. De volgende dag naar Tasman Peninsula gereden waar we opnieuw een hike hebben gedaan van 4 uur maar dan naar de TotemPale. Fantastisch mooi! De rest van de dag nog wat kleinere hikes en mooie dingen gezien: remarkable caves, mt Wellington (nog net de laatste 10 minuten licht kunnen vangen en toen werd t donker).

OH! en in Tasmanie zijn een hoop wallabies te vinden (mini skippies). Niet alleen rondspringend in de natuur maar ook dood op de weg. We werden al gewaarschuwd dat zodra het donker wordt je moet oppassen omdat ze dan de weg op springen. Gelukkig hebben we er zelf geen geraakt, maar dus wel een hoop tegen gekomen.

Die avond noch morgen onze couchsurfer niet meer gezien.

Volgende dag richting cradle mountain gereden. 4 uur verder weer klaar voor een hike. Of nou ja, klaar, het was daar iets frisser dan we hadden gedacht en ik nog steeds alles op vans. (Nu dus maar betere schoenen gekocht). Maar in het informatiecentrum werd ons gevraagd of we een regenjas mee hadden. 'Nee'. Uberhaupt een jas? 'Nee'. Een muts? 'Nee'. Lange broek? 'Ja, spijkerbroek..'. Nouja alle lagen die we hadden maar aangedaan. Opnieuw een hike van ongeveer 4 uur en het was geweldig. Op datzelfde punt begint een overland treck, een hike van ongeveer 6 dagen (hadden wij helaas geen tijd voor.) We hebben daar wel een stukje van meegepikt en vervolgens afgebogen richting dove lake en terug naar t startpunt. 1 van de hoogtepunten!

Daarmee was de dag gevuld en vertrokken we naar queenstown, naar Zane. Onze gastheer had een he=le maaltijd voor ons klaargemaakt. Steak, bladerdeegpakketje, een of ander maisbrood achtig iets en salade. Uiteraard genieten na onze pasta met saus uit een potje. Nog maar 1 dag te gaan en we hadden besloten de volgende dag naar het Noorden te gaan, richting Stanley en Wynyard. Zane, die voor nu even in een mijn werkt en dus om 5.30 op moest, had geen moeite zich ziek te melden en met ons mee te gaan. Vonden wij niet erg, want daar was om 9 uur ons ontbijtje: spek, eieren, toast en baken beans. YAM, helemaal na onze boterhammen met pindakaas. De man houdt van koken. Prima :)

Deze laatste dag lekker rustig aangedaan en de volgende morgen terug naar Launceston om onze vlucht te halen. Tijdens de terug weg zelf nog een lifter opgepikt. Een jongen uit NY die al 6 jaar niet thuis is geweest en nu aan het rondreizen was in Tasmanie, mooi verhaal verder hem weer aan de kant gezet en naar het vliegveld gereden.

5 dagen en 2500 km verder, mooi weer gehad, mooie dingen gezien en een leuke tijd gehad. Tasmanie kan afgevinkt worden. Het was absoluut de moeite waard. Ik ben weer eens lui geweest met foto's maken en dat aan Cat overgelaten. Die foto's heb ik helaas nog niet, dus foto's volgen later. x

  • 31 Maart 2012 - 08:44

    Judith:

    Wat een verhaal weer Jo. Je zit niet stil en zoekt het avontuur op ;) Wel voorzichtig doen hoor!! Maar zo te lezen bedenk je dat zelf ook wel, met je smsjes 'Als ik voor 12 uur nog niets heb laten weten dan........' Stiekem ben ik wel jaloers op je, al zou ik niet weten of ik dit ook zo allemaal zou durven en doen. Maar wat zien deze foto's er al prachtig uit!!! Enjoy!! XX

  • 31 Maart 2012 - 09:36

    Esther:

    Dag Lieverd, wat een verhaal en avontuur weer! Knap allemaal hoor!! Je moet het allemaal bedenken. Geweldige auto zo met die tent, nu begrijp ik iets beter wat je bedoelde van de week! Haha..!

    Fijn dat je het nog steeds zo heerlijk naar je zin hebt, blijf lekker genieten en leuke dingen doen! Enne als je het avontuur opzoekt, blijf dat dan voorzichtig doen he ;-)

    Dikke Kus

  • 31 Maart 2012 - 09:59

    Saar:

    Wauwiiee Jo wat een verhaal !! Zo uitgebreid heb je het allemaal niet verteld over de skype vannacht.. Maar echt geweldig wat je allemaal mee maakt en ziet!! En allemaal zulke leuke mensen, die je gewoon kan vertrouwen en je alles laten zien.. Klinkt egt super mooi & avontuurlijk!! Ook wel bikkel dat je telkens van die lange hikes maakt; dus hoop dat je vandaag bent geslaagd in het kopen van goeie schoenen :)!!

    Nou genieste daar maar weer moppie!!
    Loveexxx

  • 31 Maart 2012 - 10:01

    Saar:

    Oeewh ik zie nu die foto van die auto / tent --> GE-WEL-DIG !! Haha .. Ook egt met dat trappetje erbij!! Hihii.. Super tof :P!

  • 31 Maart 2012 - 10:50

    Pa En Ma:

    Dag schatje we (de vrienden en wij) vanuit friesland zijn erg blij dat je niet vermoord bent..grapjas.
    Geweldig verhaal hoor geen zorgen over jou of je geniet en ondernemend bent ha ha wij erg gezellig met zijn 14en in een prachtig huis aan het water..beetje korte nachten maar erg gezellig. Nu stadswandeling in Dokkum maken ja ja wij doen ook cultureel hier;) geniet lekker en vertel vooral achteraf wat je gedaan hebt aan je moeder dat doe je goed scheelt haar nachtrust..dikke kus van ons allen uit Fryslan..Xxx ps hoop dat die camper van ons in juni straks wat luxer is dan die auto met tent erop van jou op de foto ;)

  • 31 Maart 2012 - 15:46

    Opa En Oma Van LImpt:

    Lieve Jo,
    Alweer terug uit Tasmanie.Wat heb je weer veel meegemaakt ,maar ook veel gezien.Gratis slapen op een bank.Gratis eten? Is dat allemaal wel vertrouwd of heb je extra beschermengeltjes!
    Kijk alstublieft wel uit want we willen je in november wel weer graag gezond terug zien!Sterkte en tot het volgende reis verslag.
    Liefs opa en oma

  • 31 Maart 2012 - 21:32

    Mirjam De Kemp:

    hee jo , ik had op zijn minst wel een foto van zane verwacht haha. Kan je gerust met ons delen hoor.
    Je hebt weer een aardig avontuur beleeft. Weet niet of ik dat allemaal zou durven hoor bij wild vreemde mensen slapen, zou geen oog dicht doen. groetjes mirjam

  • 02 April 2012 - 07:51

    Joanne:

    Volgens mij vermaak jij je daar uitstekend, ben benieuwd of jij je ooit in Nederland gaat blijven.. Dit is denk ik veel leuker! Have Funn!!!

  • 02 April 2012 - 15:09

    Marissa:

    Hey Yo!

    Die auto! Als ik in zo'n tent moest slapen zou ik bang zijn dat ie eraf kiepert. Maar wel goede oplossing als je weinig ruimte hebt.
    Tasmanië klinkt geweldig. Wat een uitzicht op de foto's! Ik ben jaloers :)

    Have fun! X

  • 02 April 2012 - 17:05

    Annemieke:

    hoi jolanda, wat geweldig om je verhalen te lezen! geniet er met volle teugen van! groetjes van ons.

  • 12 April 2012 - 18:42

    Kina Horlings:

    Ik ben jaren geleden ook in Tasmanie geweest.Auto gehuurd en een rondreis gemaakt. Ben je ook naar het uiterste zuidelijke puntje geweest? Daar zaten vroeger gevangenen. Die konden nooit ontsnappen, want halverwege is het erg smal en daar zaten aan beide kanten wilde honden.
    Wat zie je toch veel van de wereld.
    Geweldig!!!! Ben je ook naar Hobart geweest?
    En naar Qeenstown?? (net of je op de maan bent).
    Een mooi land hè.
    Gisteren tante Marga getrouwd. Jammer dat je er niet bij kon zijn.

    Groetjes en heel veel liefs,

    Kina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 50106

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: