weekverslag.. - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Jolanda - WaarBenJij.nu weekverslag.. - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Jolanda - WaarBenJij.nu

weekverslag..

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

12 November 2007 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Dinsdag Salisbury en Stonehenge! Laat ik daar maar beginnen..
Daar ging ik dus met een collega heen, Szilvia uit Hongarije. We hadden om 9 uur beneden afgesproken want de bus zou om 9.15 uur vertekken.
Schrik ik ’s ochtends wakker van keihard gebons op mn deur.. ik kijk snel op m’n telefoon, shit 9.03 nog 12 minuten en dan vertrekt de bus en ik lag nog in m’n bed!
Haha dus snel eruit kleren aangedaan, alles wat ik dacht nodig te hebben in m’n tas gegooid en snel naar beneden gegaan. Nog net op tijd! In de bus kwam ik erachter dat ik door alle haast m’n camera vergeten was! Balen..
Gelukkig hebben we heel veel foto’s gemaakt met Szilvia haar camera!
We reden eerst met de bus naar Salisbury en daar kon je kiezen; of alleen salisbury bekijken of nog met de bus een tour doen naar onder andere Stonehenge. Wij hadden voor het laatste gekozen! Want we wilden natuurlijk wel even Stonehenge. Nou dat was ook echt maar even want we reden er alleen langs..! Daardoor hebben we dus precies 3 foto’s kunnen nemen, eentje voordat we er waren, eentje toen we ervoor reden en eentje toen we er alweer voorbij waren! Dat was ook wel erg jammer, we hadden liever daar even rondgelopen!
Al moet ik wel zeggen dat het kleiner is dan ik had verwacht!

Die tour duurde in totaal een uur, we zijn wel door een heel mooi stukje Engeland gereden! Daarna werden we in Salisbury afgezet en hadden we nog twee uur om daar door te brengen! Aangezien ik niet ontbeten had door alle haast hadden we op de markt een krenten/rozijnen brood gekocht! Het was alleen ongesneden en wij hadden geen mes bij ons dus dat werd telkens stukjes afbreken, waardoor je ook niet doorhebt hoeveel je eet dus na een half uur hadden we het hele brood opgegeten.. Haha
Maar er was dus markt! Dus daar eerst even overheen gelopen en daarna zijn we op zoek gegaan naar de Cathedral! De buschaufeur vertelde nog dat de huizen in Salisbury niet hoger mogen zijn dan 10 feet.. (sorrie weet niet precies hoeveel dat in meters is.. zo Engels ben ik dus ook nog weer niet!! Haha) zodat de toren van de Cathedral goed boven de stad uitkomt! Daardoor was ie dus ook goed te vinden! Toen zijn we daar even naar binnen gaan, rond gekeken, foto’s gemaakt.. Daarna gewoon nog door Salisbury heen gelopen en toen was het alweer tijd om terug naar de bus te gaan. Toen werden we naar een of ander winkelcentrum gebracht waar we tijd hadden om te lunchen! De winkels waren niet veel bijzonders dus wij zijn lekker in een restaurantje gaan zitten en hebben lekker wat gegeten! Daarna werden we alweer terug naar het hotel gebracht!

Ik had ’s middags lekker een maskertje en haarmaskertje gekocht dus ’s avonds lekker gerelaxed en Prison Break gekeken!
Gister moest ik van 12 tot 5 werken (ik werk deze week 6 dagen, dus elke dag iets minder lang). Toen even hardgelopen, gedouched en op weg gegaan naar Boscombe. Ik ga 25 november namelijk met een paar van de kerk een dansje doen in de kerk. We hadden gister afgesproken om het dansje te leren enzo.. dus daar was ik gister de hele avond! Koreaanse koffie gedronken, of nja hun noemen het Moccathee dus ik dacht nja laat ik het maar is proberen (Lust ook helemaal geen koffie..) Maar het leek wel heel erg op koffie! Maar ik moet zeggen dat het opzich wel lekker was! Ook Koreaanse koekjes gehad, die waren niet veel bijzonders moet ik zeggen.. Die jongen had een enorme doos over de post gehad met allemaal Koreaanse etenswaren erin.. Haha
Ik was om 9 uur weer thuis en Loes kwam na haar werk nog even langs dus hebben we even gezellig op mijn kamer gezeten en zijn we daarna nog naar een pub geweest! Was erg gezellig..

Zometeen komt ze als het goed is ook en dan gaan we nog even hardlopen en dan moet ik werken van 1 tot 6! Daarna even snel naar Bliss, op internet.. Moet namelijk even het dansje downloaden zodat ik kan oefenen..

Ik had net m’n simkaart geblokkeerd.. PANIEK Haha maar het is alweer opgelost.. moest gewoon even de gebruiksaanwijzing lezen.. een nummer bellen en m’n simkaatr was gedeblokkeerd.. Dus die doet het gelukkig ook weer!

Heeel dom was ik laatst in Bliss was ik vergeten dit op de site te zetten. Dus schrijf eerst maar weer even verder en zet het er dan zometeen gelijk op!

Vrijdag had ik van 12 tot 6 gewerkt en daarna lekker bij Loes gegeten. Was erg gezellig! We hadden opgebakken aardappeltjes met kipfilet en een mic van avocado, perzik, tomaat en rode ui gegeten.. Nog nooit gehad maar erg lekker!
Ik moest zaterdag van 12 tot 8 werken, daarna nog naar Clementine en Charles geweest want 3 vrienden van Charles waren voor 2 nachtjes in Engeland. Daarna nog even naar een pub geweest met Loes, haar vriend en haar ouders want die waren het weekend in Engeland!

Vandaag lekker uitgeslapen.. tot kwart over 11..(H) daarna met Loes naar Poole geweest.. GESHOPT.. Haha! En nu zit ik dan in Bliss.. ik ga vanavond Amandine dr haar verven..rood!!

Morgen dan eindelijk naar SAW 4! En de rest van de week heb ik nog geeen idee! Maar dat horen jullie allemaal wel weer achteraf wat ik gedaan heb!

Cheeers!!

Ps. Ik zal nog weer even wat foto’s erbij zetten..;)
En owja, ik heb hier niks gemerkt van een storm.. Ik dacht juist dat dat alleen bij jullie was! Maar het was dus juist in Engeland erg..:s Nja, hier is het tegenovergestelde want heb vandaag heerlijk in het zonnetje gewinkeld!

  • 12 November 2007 - 18:41

    Judith:

    Heeey Jootje, wat een verhalen weer! Zo te horen geniet je nog steeds, nou ik ben jaloers op je! Ik zit namelijk in een stres volle week, TENTAMENS!! Woensdag DE landelijke rekentoets, ik ben benieuwd en ik ben ook zker blij als het vrijdag is!! Ik werk trouwens tegenwoordig ook in de thuis zorg, weet niet of ik dat al verteld had;) Bij een oud vrouwtje, erg gezellig altijd! Spreekl je snel weer.. Dikke kus

  • 12 November 2007 - 18:45

    Bas:

    Ja en dan valt msn weg als ik in gesprek ben met je... :P Anyways Prison Break is er gewoon :D dus kan je weer genieten van de nieuwste (jeej) ENNN ik moet woensdag tegen je vader zaalvoetballen, grappig he? Oh en je moet me laten weten hoe SAW was :D:D (je bent trouwens goed in lange verhalen schrijven, mssn iets mee doen??) :P

    xx

  • 12 November 2007 - 19:37

    Tante Marga:

    Hoi lieve nicht,

    Je maakt zo heel wat mee en geniet overal van! Helemaal top! Blijf maar lekker doen hoor. Heb er erg zin in om je HET weekend te spreken en Sinterklaas met je te vieren.
    Veel plezier nog en tot gauw.
    Liefs tante Marga

  • 13 November 2007 - 17:04

    Tante I Te W:

    Wat een belevenissen en mooie foto,s . schitterend die kathedraal. Leuk dat je mee gaat doen met zo'n dans. Liturgisch dansen noemen ze dat. Nu dat is wel mijn ding maar niet mijn gave en helaas mijn leeftijd past ook niet meer. Kon ik maar even meekijken maar misschien word er een filmpje gemaakt. Hier is het al de hele dag regen ( RAINING CATS EN DOGS ). Dus van mijn hardlopen kwam niets want ja stel je voor dat ik smelt.
    Nu werk ze en geniet van al het goede. Is er ook verschil tussen de pub daar en de kroeg hier?

    liefs tante ien

  • 13 November 2007 - 21:19

    Papa:

    Toen wij bij je waren zijn we met de trip naar een mooi natuurgebied geweest, The New Forest en een plaatsje waar we ook een mooie kerk hebben bezocht maar als ik de foto's zie zou ik het niet erg gevonden hebben als wij met deze trip mee gekund hadden.
    Volgende keer misschien.

    Je hebt Bas toch wel verteld dat hij gaat verliezen. Je hoort wel wat het geworden is. ( ik denk dat Bas wint)

    Als je bij die Koreanen bent om het dansje te leren, probeer dan ook nog eens een bakkie koffie want een kopje thee waar het theezakje slechts 1 keer in is ondergedompeld kun je toch niet je hele leven blijven drinken.

    Kus
    Pa

  • 14 November 2007 - 13:42

    Opa En Oma V. K:

    lieve kleindochter,

    Het gaat zo te horen nog steeds prima met je leuk hoor !!
    We zien erg uit naar je komst naar Nederland over twee weken zijn blij je dan even te zien en bij te praten...nog veel plezier en hopelijk gauw tot ziens.

    Dikke kus opa en oma.

  • 17 November 2007 - 20:41

    Gree En Gree:

    Heeey Jootje,
    Wow super vet allemaal, weet ik zat het zo eens te lezen, en ik dacht opeens:AAAAA JO HEEFT GEEN HUISWERK dus ik ben jaloers, en oma ook want die wil ook wil in die mooie natuur rond lopen:)
    ook die kathedraal ziet er echt toppiej uit!
    Woehoe ik zie je al bijna!...en over ruim een maand ga ik zien waar je "woont". Joeppiejj;) tot op msn...liefs heeeeeeeeeeeelveel kusjes en knuffels van je leuke nichtje(A)

    Lieve jo
    ik zie je al lopen met een brood tusen jullie in. al trekkend en plukkend. Wat beleef je veel.
    Wat voor dansje ga je doen? Wat is de boodschap? misschien kun je het, het weekend laten zien je leerd het gewoon je nichtjes! dan word het een komplete voorstelling. Misschien dan ook iets voor in de Titus?
    Een hele fijne zondag. Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Fijn om te lezen hoe het met je gaat!
    liefs Oma

    Kusje en een familie knuffel van de twee greetjes!!!!

    take care!

  • 18 November 2007 - 11:21

    Leonie:

    Joootje!!
    wat maak jij toch een hoop mee;)
    leuk om zo die verhalen te lezen, en al helemaal leuk dat ik je binnenkort weer zie!!:D nog even vol houden daar..maar dat komt wel goed geloof ik!:)
    tot snel, mis je!
    xxxx

  • 18 November 2007 - 18:38

    Wijnanda:

    Ha Jolanda

    Wat beleef je toch veel, ervaringen hoor!! Ik denk dat je in engeland al echte kerstvoorbereidingen hebt enzo. Wel gezellig nu alle dagen weer donkerder worden, is daar zeker veel meer dan hier, en daar is geen sinterklaas.... Ik wens je weer veel plezier, maar dat gaat wel goed geloof ik!

    groetjes Wijnanda

  • 19 November 2007 - 09:57

    Mama:

    Dag lieverd,

    Hoor net dat Esther en Annegreet gaan boeken voor 1e week januari om naar je toe te komen goed he ??leuk voor je hoor !!
    Nog 10 nachtjes slapen en dan zien we je weer YES...moeten we nog met spandoeken staan ?? :)

    XX mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Engeland

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2008

Last message..

03 Maart 2008

Last Week!

21 Februari 2008

Nieuw Nichtje!!

09 Februari 2008

GEBOEKT!!

31 Januari 2008

nog 41 nachtjes!!
Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 50161

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: