English Tea - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Jolanda - WaarBenJij.nu English Tea - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Jolanda - WaarBenJij.nu

English Tea

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

23 September 2007 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Zoals ik in mn vorige berichtje vertelde is alles in Engeland echt anders! Maar heb een positief gevonden! In Engeland zijn alle publieke ruimtes rookvrij! wat inhoud dat als je uit bent geweest je haar en je kleren niet stinken!! Haha

Het werk is inmiddels al wat leuker! ik heb gister van alles in de computer ingevoerd en adressen veranderd enzoo.. Niet het leukste wat je kan doen.. maar ik had tenminste IETS te doen!!

oow en Saar Engeland is echt iets voor jou! alhoewel jij melk met thee drinkt.. als je hier een kopje thee vraagt krijg je standaard een scheut melk in je thee.. Nja dat is op zich ook wel te drinken!
Maar meestal als iemand op mn werk vraagt of ik thee wil.. zeg ik of dat ik niet hoef (en haal ik stiekem zelf later) of ik zeg dat ik wel even mee loop..(a)
Normaal doop ik mn theezakje 2 of 3 keer in het water.. Hier doen ze twee zakjes in het kopje.. doen er dan water bij.. laten de zakjes nog even lekker uitlekken.. scheut melk dr bij.. and there you are.. English tea!
Niet voor mij besteed haha!

Vandaag weer naar de kerk geweest.. daarna bij een ander groepje gezeten! een leuker groepje.. deze waren allemaal wat jonger! hele aardige mensen! Dus weer nieuwe mensen ontmoet vandaag!
De dienst was heel leuk.. er waren ontzettend veel mensen.. er werd gedanst gezongen.. was heel leuk!

oow het begint hier echt Engels te worden.. het heeft de hele middag geregend.. heb dus ook in de (mieser)regen ruim een half uur teruggelopen van de kerk.. daarna spaghetti uit de vriezer gehaald (had van de week een grote pan gemaakt en de rest ingevroren!!)
Morgen kan ik weer in het hotel avondeten dus dat scheelt weer!

Hoe is het in Nederland? Hoorde dat het vandaag lekker weer was bij jullie? of tenminste in ieder geval geen regen zoals hier!

xx

  • 23 September 2007 - 19:38

    Martien:

    Hoi Jo, ja vandaag lekker in de zon gelegen!Maar 'k geloof dat er morgen alweer een Engels frontje naderbij komt...thnx.
    Zo te lezen heb je het naar je zin , geweldig!Geniet er maar van en sterkte met je werk....

  • 23 September 2007 - 19:50

    Basw:

    Joo,
    Het was hier idd héérlijk weer. Wen alvast maar aan de regen want zo zal het het hele jaar door wel gaan ;).
    Verder mistte we je wel vrijdag, maar wel goed om te horen dat het leuk is :)
    Verder niks nieuws hier....
    Werkze ;)
    Kus

  • 23 September 2007 - 20:01

    Sarah:

    heey lieverd,

    Was idd lekker weer hier vandaag, lekker buiten gezeten ensjoow!!
    Verder heb ik net weer 2 koppen met thee en melk op (A)!! hehe..;)!

    Begreep je wat van de dienst verder??

    Leuk om te horen dat je het leuk heb meissie!!

    Ik denk aan je ..

    Dikke XX
    HHVVJ

  • 23 September 2007 - 21:38

    T.caro:

    de thee,tja wij drinken al jaren potten thee s'middags en sávonds zaols je wel via sarah weet en jij dus tijd gehad om het te leren drinken,althans......... de slappe versie. Vgls mij kun je altijd(wat ik nog weet van engeland) een kan heet water erbij vragen hoor !
    Want thee is (slap) echt wel lekker.Hoe zit het trouwens met de high tea s'middags is dat nog steed een volwaardige maaltijd rond een uurtje of vier!!!!!!sandwiches en allerlei cookies..
    Verder hier in holland mooi weer. Hoe zit(..) het met al dat geloop van je,rijden er nooit bussen of is dat een spaarplan van je of een verkapte sport.....In ieder geval fijn dat je inmiddels wat meer mensen hebt ontmoet,verder succes op je werk EN met de voorbereidingen van de volgen de decentrale inloting/selectie..........
    Dag lieverd hou je taai ,ontmoet fijne (!) mensen,leer engels wat je o.a. ook je doel was EN GENIET.... we keep on touch!

  • 23 September 2007 - 22:16

    Tristen:

    Zoo al weer maandag , bij ons dan (A) jij moet nog klein uurje wacht, vandaag wat het echt super weer, lekker weze fietse, maar dat wis je onder tusse al :P. nog ff half jaartj school en dan begin ik ook aan me stage, gewoontjes in Nederland (A) :P , .. maar bij me volgende opleiding heb ik nog een kans om naar buiteland te gaan. maar iig mooi dat je het daar naar je zin heb. en nog veel succes ;) x

  • 24 September 2007 - 09:12

    Judith:

    Klinkt allemaal erg leuk en goed jo!! es en ik zijn het weekend weg geweest met studente vereniging, was gezellig. succes deze week weer met werken en kijk uit naar je volgende bericht (en fotos) Dikke kus

  • 24 September 2007 - 11:50

    Maria:

    Hoi jolanda!
    gaaf zeg, dat je in Engeland bent! en Bournemouth is een hele mooie plek! heb je ook al echte Engelse Scones met Clotted Cream gegeten? doen hoor, is erg lekker!
    nou meid succes verder met alles en take care!
    Groetjes, Maria.

  • 24 September 2007 - 13:22

    Jeroen:

    Hai lieverd... Bedankt voor je smsje. Nu voel ik me helemaal JARIG!!!! heb je het naar je zin daar? Vast wel als ik het allemaal zo lees. Hoop je te zien de 30e!! Dikke knuf Jeroen

  • 24 September 2007 - 14:47

    Jos C1000:

    Hey jolan,
    Leuke terugkomst had ik,was jij al naar England.Ik heb al je berichtjes gelezen. Leuke kamer heb je gevonden.Lijkt me ook een gezellige stad waar je bent terecht gekomen. Hier (c1000) gaat alles zijn gangetje, dus tot snel
    xxxx Jos

  • 24 September 2007 - 16:39

    Natascha:

    Jolanda,
    ik heb je site gevonden,wat ontzettend leuk.Ik ga je zeker volgen want ik vind het leuk om je stukjes te lezen.
    Veel s6..

    Groetjes Natascha

  • 24 September 2007 - 17:50

    Trinh(c1000):

    hallo,hoi,hey Jollanda,
    vies he,die English tea,maar goed !ik heb jouw werkstuk gelezen,heel goed hahaha.
    10 punten,ef serieus,jij heb daar echt naar je zin en dat is heel belanrijk ,volgende keer kant je ook een heeeele groote pan nasie maken en dan invriezen,ach flauwkul he'wil je wat leuk horen:ik heb de hele week mijn vriend niet gezoend,ik heb koorstlip.ik hoop dat over paar dagen dat'ie weg is ,dan ga ik al die kussen inhalen!daaaaaaaaaaaaaaaag.
    xxx Trinh

  • 24 September 2007 - 21:40

    Tante Ien:

    Leuk dat je even wat meer te doen had in het hotel. Zal vast wel afwisselend worden. Ben je ook bezig met engels lezen als het rustig is achter de balie.Tijd is op zoveel manieren te besteden. Als ik lees wat voor thee je moet drinken ben ik blij met mijn hollands kopje koffie of kopje rooibosthee. Alleen die scones die kan ik mij nog wel herinneren van onze vakantie in engeland die waren verrukkelijk maar GEEN SONJA. Hoe doen die mensen dat met bacon,eggs,scones en muffins of zijn ze daar allemaal te ...
    Nu werk ze weer en een kuffel van mij
    t.i.t.w.

  • 25 September 2007 - 17:10

    Angela:

    hey hey meis

    hoe gaat het daar nu???
    ik vind het zo gaaf wat je doet ik wou als ik geen contract kreeg naar austrlie gaan maar ik heb een contract dus dat komt nog wel.
    en hoe gaat het met je engels???
    nou ik stuur je snel weer een bericht.
    succes daar en tot snel

    (K) angela

  • 26 September 2007 - 12:08

    Mirjam:

    wat schijf je ontzettend gezellig, leuk dat het zo goed met je gaat.
    via M+L op de hoogte van je, lang leve MSN! Weer hier echt engels, thee zetten we gewoon even op z'n hollands!
    We houden je in de gaten!
    Liefs van M+M+M+L+F .

  • 26 September 2007 - 20:44

    Martijn :):

    heey lieve jo

    ben blij dat het allemaal goed gaat daar!
    Het weer valt hier best mee niet echt lekker ofzo :P
    ben vandaag maar weer eens naar school geweest en viel aardig tegen...
    Ik hoop dat je het allemaal nog leuker mag gaan vinden.. en hoop voor je dat die Engelse gaan begrijpen dat nederlanders iets andere thee drinken :P
    spreek je snel weer en ik hoop je graag op te zoeken.!

    veel liefs Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Engeland

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2008

Last message..

03 Maart 2008

Last Week!

21 Februari 2008

Nieuw Nichtje!!

09 Februari 2008

GEBOEKT!!

31 Januari 2008

nog 41 nachtjes!!
Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 50140

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: