18/09/2007 - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Jolanda - WaarBenJij.nu 18/09/2007 - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Jolanda - WaarBenJij.nu

18/09/2007

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

18 September 2007 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Inmiddels vandaag mn tweede werkdag gehad.. Gister moest ik werken van 2pm - 10 pm.. Is even wennen hoor dat am en pm.. maar inmiddels begin ik wel aan Engeland te wennen hoor! Alles i net andersom! Ze rijden links, ze serveren van links (schijnt in Nederland niet te zijn..) moeten perse ponden hebben in plaats van euro's de tijden zijn anders.. Ach jaa.. dan zeggen ze dat Fransen egoistisch zijn omdat ze geen Engels willen praten.. Nja Engelsen kunnen ook niks anders dan Engels praten..:P Maar ze hebben wel humor dat moet ik wel toegeven!
Maar goed mn werk dus.. Ik ben dus receptionist en het enige wat ik gister in 8 uur tijd heb gedaan is iets in de computer invoeren (wat een half uur duurde..) en vandaag heb ik in 8 uur een vitrinekast schoongemaakt, de tijden van het ontbijt e.d. op een bord veranderd en een boekje 30 keer gekopieerd.. Nja en verder dan Engelse thee gedronken en Engelse thee gedronken.. Haha nog niet zo veel te doen dus.. Maar dat komt omdat de komende twee weken een beetje anders zijn dan anders.. het zit namelijk vol met politie en (leuke, jonge, gespierde) militairen.. Haha.. daar moest ik maar extra van genieten want normaal zijn er alleen maar oude mensen!
Maar goed na deze twee weken krijgen we het dus weer drukker!

Verder heb ik zowel gister als vandaga in het hotel avond gegeten wat natuurlijk weer wat minder voor mezelf koken betekende..(a)

Verder ben ik echt heel blij met mn appartement.. of nja meer met mijn kamer! Ik heb een hele aardige kamergenoot (ook op de foto's te zien..) ze is Braziliaans.. helaas ze kent de salsa niet.. komt volgens haar uit mexico.. Nja dat zal dan wel!
Ze is niet heel vaak thuis (tot nu toe..) de eerste nacht was helemaal raar want ik had dr nog niet gezien.. toch maar gaan slapen werd ik wakker.. bed nog steeds leeg..:P bleek dat ze bij dr vriend was blijven slapen!
Maar mijn kamer is de mooiste kamer in de flat, daar ben ik echt heel blij mee.. een Duitse jongen die hier teegelijk met mij kwam die schijnt een klein rot bed te hebben.. zn badkamer ziet er niet oud.. alles oud en vies en de douche spuit alle kanten op.. en zoals jullie ook op de foto's kunne zien heb ik in tegenstelling tot dat een hele mooie badkamer!

Gister had ik mn eerste financieele meevaller al.. Ik was van tevoren geinformeerd dat ik 65 pond huur moest betalen.. toen ik het contract ging tekenen bleek dat 60 te zijn.. maar dat gingen ze nog even nakijken.. Elke maandag moet je huur betaal en dat leg je in een envelop op je bed.. Dus ik gister 60 pond in een envelop op mn bed gelegd.. kwam ik thuis stond op het betalingsbewijs 65 pond.. en lag er nog 5 pons in mn envelop.. blijkbaar dacht ze dus dat ik er 70 in had gedaan.. dus gister weer 10 pond verdient!!

owja nog een reden waarom ik zo blij ben met mijn kamer! er is hier geen internet behalve onbeveiligd draadloos netwerk wat je alleen aan de voorkant van het huis kan ontvangen.. gister toen ik thuis kwam zaten er dus drie mensen op de trap te internetten en Gues what.. Mijn kamer is naast de stap en ik ben dus de enige die internet op zn kamer heeeft! dus op dit moment zit ik lekker op mn bedje Haha!! Lovely

Hoop dat het lukt de foto's erop te zetten.. (Bas heeeel erg bedankt (k) !!)

So see you later!! XX

  • 18 September 2007 - 20:37

    Greetje:

    Jooo
    Ohh die foto`s zien er zo leuk uit! Nou ben ik toch wel beetje jaloers(A)
    En die inloopkast,,,WOUW! dat wil ik ook, moet toch eens gaan overleggen met me pa:)
    Heeeeeeeelveel plezier daar zo nog,,,,En we smsen mailen msnen bla bla bla;)
    Kisssiejj!!!

  • 18 September 2007 - 20:43

    Mama:

    Dat ziet er echt toppie uit... lijkt wel een hotel meid !!nou geniet er maar lekker van en doe je room mate [goed he ??] de hartelijke groeten van ons .

    Dikke kus mama

  • 18 September 2007 - 20:45

    Buurtmonster:

    nou nou nou , wat heb jij een luizeleventje zeg , ikzou bijna even een weekendje langskomen, mooie badkamer trouwens, zal ook een over die inloop kast gaan beginnen hier thuis, dat lijkt mij ook wel wat , maar goed ik zie dat je in ieder geval een rustige aanloop heb daar in engeland, hier mis je niets in de buurt, de lawaaibakken zijn sinds vandaag vertrokken, maar ja ik kan nu toch niet buiten zitten , dus merk ik er ook niet zoveel van, en maar afwachten wat er voor terug gaat komen he, nou jootje gedraag je daar en vind het erg leuk om je op deze manier te kunnen volgen.
    doe je best en tot schrijfs maar weer
    dikke kussssss de buurtmonster

  • 18 September 2007 - 20:59

    Sarah:

    Sounds super honeyy ..

    Geniet maar van die nice guys :P:P En je kamer ziet er echt super mooi uit!! Die kast, de badkamer.. Egt WOW !!

    Wel leuk dat je het met dat meisje goed kan vinden !!

    Spreek je nu @ msn dus
    Laterr !!

    Kusjeeeee

  • 18 September 2007 - 21:02

    Marleen:

    Heeeeeeeey Jo,
    wat super gaaf allemaal! Ben wel beetje jaloers! Tis echt een avontuur man! Ik vind je echt heel erg stoer :P En ook nog is super dat je zown mooie kamer heb en draadloos internet! Kan geen toeval zijn ;)
    Heey lieverd, succes en we denken aan je!!!

    XXXX Je nichtje

  • 18 September 2007 - 21:03

    Judith:

    hey wijffie, wat ziet dat er heerlijk uit!! Voel je je al een beetje thuis?? En inderdaad die inloopkast vet cool en meteen reden om zoveel kleren te kopen dat ie helemaal vol staat.. Helemaal super meid. werkze morgen!! dikke kus

  • 18 September 2007 - 21:15

    Esther:

    heejjj lieverd,

    leuk he van die fotos..;-) je hebt weer een super verhaal geschreven,, je verteld het ook zo leuk he:-) maareuhh je hebt wel een super kamer he, bijna net zo mooi als hier in utrecht hahaha.. maar ik ga lekker slapen, morgen weer twee toetsen.. had gister nog even met oma gebeld over redekundig ontleden en ben er uitgekomen hoor.. nou dikke kus

  • 18 September 2007 - 21:21

    Jelte:

    Ik heb al een paar keer even snel gekeken. Maar je kent het wel hé, druk, druk, druk. Maar nu maak ik even (kort) tijd en hoop later misschien uitgebreid te reageren.
    Ziet er goed uit allemaal. En als ik een keer langs mag/kan komen, hoor ik dat graag. (wordt denk ik toch niet, maar we blijven positief toch.
    Het ga je goed.
    xxxxxx van mij en tot.............
    Jelte. hvj

  • 19 September 2007 - 20:10

    Sylvia:

    Hey lieve Jolanda!

    Ik wist helemaal niet dat je een site bij houdt!
    Net al je verhalen gelezen, wat minpunten gehad maar je weet jezelf er goed uit te redden!
    Ik vind het heel dapper dat je dit zo helemaal alleen doet. Ik ben blij voor je dat je aardige mensen om je heen hebt.
    En dat jij de mooiste kamer hebt MET internet, geweldig toch?!
    Je kamer ziet er echt fantastisch uit!

    Het receptie werk wat je doet lijkt me erg leuk. Jammer dat het nu zo rustig is maar dan heb je wel de tijd om even te wennen. Over 2 weken wordt het wat drukker en gaan de dagen iets sneller.

    Ik ga je volgen op je site, zoals je ook bij mij doet:)
    Het is nu makkelijker om met elkaar over het ver weg van huis zijn te praten en op je eigen benen te staan.
    In het begin heel moeilijk, je eigen draai vinden, maar ik weet dat het je gaat lukken.

    Als je het nog leuk vind wil ik een keertje langskomen (als het voro mij ook mogelijk is natuurlijk), ben heel erg benieuwd hoe je daar leeft. En gelukkig is het (in vergelijking met mij dan, voor jezelf ligt het iets anders) niet zo heel ver.

    We leven nu trouwens op dezelfde tijd! Maar ik kan gelukkig wel met euro´s betalen, hoewel ponden ook wel iets heeft.

    Dit was mijn berichtje weer even tot zover. Ik heb je Engelse nummer opgeslagen in mijn telefoon. Dus ik zal je van de week een smsje sturen.

    Heel veel liefs,

    Sylvia

  • 20 September 2007 - 11:07

    OmaEn Opa:

    Leuk Jo die fhoto.s wat fijn dat je zn goed fhoto toestel hebt.
    Wat ik ook leuk vindt Om je Witte blousjes te zien hangen.Moet je die zelf strijken of komt daar ook iemand voor.net als voor de schoonmaak.Nu lieverd hopelijk geniet je van het avontuur. Want dat is het wel een beetje volgens mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Engeland

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2008

Last message..

03 Maart 2008

Last Week!

21 Februari 2008

Nieuw Nichtje!!

09 Februari 2008

GEBOEKT!!

31 Januari 2008

nog 41 nachtjes!!
Jolanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 50165

Voorgaande reizen:

14 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Israel en Palestina

07 Juni 2009 - 17 Juli 2009

Suriname

09 September 2007 - 15 Maart 2008

Engeland

18 Februari 2012 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: